Професії від 7eminar.academy!🎓

Щорічна основна відпустка тривалістю 28 календарних днів у ТОВ: правові підстави та фіксація без колдоговору у 2026 році

Чи може ТОВ надавати своїм працівникам основну щорічну відпустку 28 календарних днів? І в якому внутрішньому нормативному документі ТОВ це має бути зафіксовано, якщо немає колективного договору?

4

9

Подобаються наші матеріали? Додайте нас в улюблені джерела Google, щоб частіше бачити наші новини в пошуку та ШІ-оглядах в Google.

Додати


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


1. Так, ТОВ може надавати працівникам щорічну основну відпустку тривалістю 28 календарних днів.


Трудовим законодавством встановлено мінімальну гарантовану тривалість щорічної відпустки, а також максимальний ліміт для основної та додаткових відпусток разом:


  1. Відповідно до ст. 6 Закону України від 15.11.1996 №504/96-ВР «Про відпустки» (далі – Закон про відпустки), щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.
  2. Відповідно до ст. 10 Закону про відпустки, загальна тривалість щорічних основної та додаткових відпусток не може перевищувати 59 календарних днів (а для працівників, зайнятих на підземних гірничих роботах, – 69 календарних днів).


Отже, встановлення тривалості основної відпустки у 28 календарних днів повністю відповідає вимогам законодавства, оскільки перевищує мінімальний розмір (24 дні) та не виходить за межі граничної тривалості.


2. Якщо колективний договір на підприємстві відсутній, таку тривалість відпустки слід зафіксувати у Положенні про відпустки (або Положенні про оплату праці) та безпосередньо у трудових договорах із працівниками.


Згідно зі ст. 9-1 Кодексу законів про працю України, підприємства в межах своїх повноважень і за рахунок власних коштів можуть встановлювати додаткові порівняно з законодавством трудові і соціально-побутові пільги для працівників. За відсутності колективного договору конкретна тривалість щорічної основної відпустки зазначається у внутрішньому локальному акті роботодавця (наприклад, у Положенні про відпустки), який затверджується наказом керівника, а також дублюється як обов'язкова умова у письмових трудових договорах (або контрактах) із працівниками.


Читайте більше:


Працівник з інвалідністю використав 24 дні відпустки: чи можна компенсувати решту

30, 26 або до 60 днів: які відпустки передбачені для осіб з інвалідністю у 2026 році

150 днів невикористаної відпустки за сім років: чи можна виплатити компенсацію, – пояснює ФПУ

Додаткова відпустка на 15 днів: хто має право та чи оплачується

Щорічна відпустка – 2026: хто має право, скільки днів належить і що змінив воєнний стан

Дві відпустки по 5 днів поспіль: чи можна не включати вихідні

Неподільна частина відпустки менше 14 днів: коли це не порушення

4

9

3

208

3

10

4

213

1

977

13

13080

3

206

3

4072

2

714

4

229

5

2202

23

8121

3

18

4

14

3

9

3

16

3

23

3

12

3

18

3

12