Хто має право називатися аудиторською фірмою: законодавчі вимоги та наслідки порушень

Використання терміна «аудиторська фірма» суворо регламентоване законодавством. Компанія може називатися аудиторською лише за умови відповідності вимогам ст. 5 Закону №2258-VIII та після внесення до офіційного Реєстру аудиторів і суб’єктів аудиторської діяльності. Порушення цих правил не лише вводить споживачів в оману, а й створює юридичні ризики, включно з відповідальністю за недобросовісну конкуренцію та можливістю судового примусу до зміни назви

2

13


Основні вимоги до аудиторської фірми:


  1. загальний розмір частки засновників (учасників) аудиторської фірми, які не є аудиторами та / або аудиторськими фірмами, у статутному капіталі не може перевищувати 30% (ч. 2 ст. 5 Закону України від 21.12.2017 №2258-VIII «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», далі – Закон);
  2. посадовою особою, яка відповідно до установчих документів здійснює керівництво аудиторською фірмою, може бути лише аудитор(ч. 3 ст. 5 Закону);
  3. аудиторська фірма повинна мати добру репутацію (ч. 6 ст. 5 Закону).


Аудиторська фірма набуває права на провадження аудиторської діяльності за умови відповідності вищезазначеним вимогам. Аудиторська фірма може надавати аудиторські послуги лише після реєстрації у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (ч. 1 ст. 20 Закону).

Юридична особа, яка не відповідає вимогам цієї статті, не має права використовувати у своєму найменуванні термін «аудиторська фірма»

Наслідки незаконного використання терміну «аудиторська фірма»


  1. Використання терміну «аудиторська фірма» юридичною особою, яка не відповідає вимогам ст. 5 Закону, є порушенням встановленого законом порядку провадження аудиторської діяльності та введенням споживачів, контрагентів і громадськості в оману щодо відповідності такої юридичної особи правовому статусу аудиторської фірми.
  2. Крім цього, такі дії можуть розцінюватися як прояв недобросовісної конкуренції у розумінні ст. 15-1 Закону України від 07.06.1996 №236/96-ВР «Про захист від недобросовісної конкуренції», зокрема як поширення інформації, що вводить в оману в частині наявності статусу аудиторської фірми, який дає право на провадження аудиторської діяльності в Україні.
  3. Відповідно до зазначених норм, такі дії можуть мати наслідком застосування з боку компетентних органів заходів впливу.


Крім цього, юридична особа, яка неправомірно використовує у своєму найменуванні термін «аудиторська фірма», може бути зобов’язана судом усунути це порушення, зокрема – внести зміни до свого найменування та виключити зазначений термін із свого найменування.


Джерело: ОСНАД


Читайте більше:


Фінмоніторинг для бухгалтера, аудитора та податкового консультанта

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
2

13

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

1

133

11

221

Податок на прибуток для колишніх єдинників: правила визначення фінансового результату

Платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування, сплачує податок на прибуток на підставі Декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворений), який для нього починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року, та визначає об’єкт оподаткування податком на прибуток на підставі фінансового результату, відображеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ за такий звітний період. Тому, такий платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування, не може зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування, що обліковувалось у нього в Декларації до переходу на спрощену систему оподаткування

основне зображення для Податок на прибуток для колишніх єдинників: правила визначення фінансового результату

8

16265

57

38

21

35

565

38

27

279

34

1278

54

857

195