Нові правила для надавачів платіжних послуг з серпня 2025 року

З серпня 2025 року в Україні офіційно запрацював відкритий банкінг. Це новий підхід у сфері платіжних послуг, який дозволяє користувачам безпечно надавати доступ до інформації про свої рахунки через API та здійснювати платежі за допомогою сторонніх сервісів


З 1 серпня 2025 року набрали чинності зміни до Закону України від 30.06.2021 №1591-IX «Про платіжні послуги», якими запроваджується відкритий банкінг.


Зазначені зміни передбачають впровадження відкритого банкінгу – механізму структурованого обміну даними між надавачами платіжних послуг через спеціалізовані інтерфейси (API). Передача такої інформації можлива виключно за згодою користувача з метою надання відомостей про стан рахунку (залишок коштів, історія операцій тощо).

Усі установи, які планують надавати платіжні послуги з використанням відкритого банкінгу, зобов’язані отримти відповідну авторизацію в Національному банку України


Впровадження відкритого банкінгу має на меті:


  1. підвищити контроль користувачів за власними рахунками;
  2. забезпечити єдину точку доступу до інформації з різних банківських установ через один застосунок;
  3. надати можливість здійснення платежів через сторонні сервіси.
Банки та інші надавачі платіжних послуг повинні адаптувати свої системи до нових вимог протягом п’яти місяців

Джерело: ДПС


Читайте більше:


Відкритий банкінг з 1 серпня: зміни для всіх, у кого є банківські картки!

Відкритий банкінг: що він дасть українцям, – коментар заступника Голови НБУ

Відкритий банкінг: коментар від бізнесу

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?