Як списати скисле пиво/сидр ФОПу при роздрібній торгівлі

ФОП 2 група, роздрібна торгівля (розливним) пивом/сидром/пері. Є випадки коли продукт скисає (пропадає) в кегах. Як бути з його списанням? Він просто виливається. Чи потрібно його якось документувати та чи потрібно з нього сплачувати акцизний збір?


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Об’єктом оподаткування роздрібним акцизом з 1 січня 2022 року стали не тільки операції з продажу підакцизних товарів, а також і операції зі списання втрачених товарів (зіпсованих, знищених або товарів, наявність чи місцезнаходження яких не підтверджено суб’єктом господарювання). Таке списання з 01.01.2022 в Податковому кодексу України (пп. 14.1.212; далі – ПКУ) фактично прирівняли до реалізації. Згідно з пп. 215.3.10 ПКУ для пива, алкогольних напоїв, реалізованих відповідно до пп. 213.1.9 ПКУ (тобто вроздріб), ставка акцизу становить 5 % до бази оподаткування.


Якщо товар зіпсовано, знищено, втрачено або використано для власних потреб суб’єктами господарювання, сплачується акцизний податок з реалізації роздрібної торгівлі алкогольних напоїв (тютюнових виробів), крім випадків, передбачених пп. 216.3 ст. 216 ПКУ.


За роз'ясненням податківців (ЗІР, категорія 114.02):


Для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (продукції), які зіпсовані, знищені, втрачені, вважаються проданими безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання або використані для власних потреб, крім випадків, передбачених у п. 216.3 ст. 216 ПКУ, є їх вартість з урахуванням роздрібної ціни за даними бухгалтерського обліку.


Відповідно до ЗІР, категорія 114,03:


  1. Проведіть часткову інвентаризацію. У день, коли виявили нестачу або зіпсований товар, проведіть інвентаризацію. Для цього створіть інвентаризаційну комісію, яка визначить обсяги товару. Керуйтеся при цьому Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.2014 №879. На підставі результатів часткової інвентаризації спишіть алкоголь.
  2. Складіть акт списання. Типової форми акта на списання алкоголю немає, тому складіть його самотужки. Не забудьте включити до акта всі обов’язкові реквізити первинки. В акті зазначте найменування продукції, яку списуєте, її кількість і вартість. Члени інвентаризаційної комісії мають підписати два примірники акта. Один примірник передайте матеріально відповідальній особі, другий до бухгалтерії.
  3. Алкогольні напої списують із нарахуванням акцизного податку. Датою виникнення податкового зобов’язання щодо зіпсованого, знищеного, втраченого підакцизного товару (продукції) є дата складання відповідного акта (п. 216.2 ПКУ). Акт складають за вільною формою, і на дату такого акта нараховують акцизний податок виходячи з продажної вартості за ставкою 5%. Обсяги списаного підакцизного товару проводити через РРО не потрібно.


Нараховані суми акцизного податку за ставкою 5% на продажну вартість зіпсованої продукції відображають у рядку Д1 розділу Д декларації акцизного податку в розрізі територій, на яких перебуває пошкоджена продукція. Показники рядків Д1.n розділу Д декларації розшифровують у додатках 6 для кожної території. Продажну вартість списаної горілчаної продукції та нарахований акцизний податок за ставкою 5% наводять у рядку 1.5 додатка 6.


Коли алкоголь списали через непридатність до споживання, утилізуйте його власноруч або передайте для знищення спеціалізованому підприємству (п. 1 Загальних вимог, затверджених постановою Кабміну від 24.01.2001 №50). Після передачі алкоголю на утилізацію спеціалізованому підприємству отримайте від нього акт виконаних послуг. Вартість зіпсованих, знищених товарів, товарів, наявність яких не підтверджено або нестача яких виявлена за результатами інвентаризації відображається в Рядку 1.5 Додаток 6.


Рекомендуємо статтю: «Декларація з акцизного податку: інструкція із заповнення за новою формою».


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Інвентаризація: як організувати та провести

Декларація з акцизного податку: інструкція із заповнення за новою формою

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇