Законопроєкт про житлову політику: нові правила виселення орендарів та власників

Робоча група парламентського Комітету продовжує доопрацьовувати законопроєкт №12377 «Про основні засади житлової політики». Під час другого засідання розглянули частину поправок, що стосуються виселення, орендних відносин, прозорості у сфері житлової політики та соціального житла


13 серпня відбулося друге засідання Робочої групи Комітету з доопрацювання та підготовки до другого читання проєкту Закону України про основні засади житлової політики (реєстр. №12377).


Голова Комітету Олена Шуляк повідомила, що відпрацьовані під час другого засідання Робочої групи поправки, стосувалися, зокрема, механізмів виселення громадян з соціального житла, визначення термінів і умов орендних відносин, а також питань не лише власності, а і співвласності на житло.

«Щодо примусового виселення, то головна дискусія точилася навколо формулювання: «лише за рішенням суду» чи «та / або за рішенням суду». Прихильники першого варіанту наголошували на безумовності судового рішення як гарантії від свавілля, з посиланням на статтю 47 Конституції України. Прихильники другого – на необхідності враховувати випадки, коли договір може бути розірваний адміністративно у межах закону. Також умови виселення стосувалися не лише виселення орендарів, а і власників. Лунали позиції Міністерства розвитку громад та територій України, народних депутатів України, адвокатів, представників міжнародних організацій», – пояснила Олена Шуляк.

Основні нюанси, що були враховані:


  1. Підтримана пропозиція від Галини Третьякової щодо принципів прозорості, спрямована на посилення відкритості та доступності інформації у сфері житлової політики.
  2. Необхідність чітко врегулювати права та обов’язки сторін у договорах оренди, визначити прозорі механізми розірвання угод, а також гарантії для наймачів у випадку продажу об’єкта чи зміни власника.
  3. Соціальне житло та компенсації: зокрема компенсації на випадок техногенних катастроф.
  4. Уточнення критеріїв щодо маломобільних груп населення, відключення від комунальних послуг.
  5. Особливості розробки Національної житлової стратегії.
«Сьогодні близько двох третин поправок були відхилені як «поправочний спам» і їх автори не вважають за потрібне долучатися до засідань, щоб наводити хоч якісь аргументи на користь тих чи інших своїх поправок. Однак, третина поправок була конструктивна і їх враховано редакційно. Сподіваюся, що за такої ж продуктивної роботи ми матимемо шанс підготувати законопроєкт №12377 до розгляду у другому читанні вже восени», – резюмувала Олена Шуляк.

Джерело: ВРУ


Читайте більше:


Житлова реформа: ВРУ ухвалила законопроєкт №12377

Куди ведуть нові напрями житлової політики України

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇