Заголовок тимчасово відсутній
Як обліковувати платіж за страхування майна при отриманні кредиту (для купівлі обладнання) в банку? Які підтвержуючі документи мають бути? На який рахунок (92, 94 тощо) списати витрати? Чи його слід віднести на рахунок 39, з подальшим пропорційним розподілом на 3 роки (строк кредиту)? Банку виплачена винагорода за супровід та видачу кредиту на які рахунки бо розносити платіжки? Чи потрібно акт?
1. Підтверджуючим документом страхової події є договір страхування.
2. На нашу думку «прив’язувати» страхові платежі до мети отримання кредиту не варто. Адже страхують не ризик неповернення кредиту, а ризик втрати чи пошкодження товарів. Отже, хоча товари передано у заставу банку, вони перебувають у власності підприємства. Тож, витрати на страхування майна - це витрати на страхування основного засобу, який буде використовуватись у виробничій або іншій діяльності підприємства. Ці витрати можуть бути частиною первісної вартості, якщо здійснені до введення в експлуатацію або не збільшують первісну вартість ОЗ (віднесені на витрати звітного періоду), якщо здійснені після введення в експлуатацію (П(С)БО 7, п.8) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#Text.
3. Якщо витрати визнані витратами звітного періоду рахунок обліку витрат залежить від функціонального призначення ОЗ(станка) та терміну дії договору страхування .
Якщо страховий платіж разовий або термін дії договору страхування становить 1 рік слід застосовувати рахунки:
92 — витрати на адміністративну діяльність;
93 — якщо це виробниче підприємство і майно пов’язане з виробництвом;
94 — якщо використовується в обслуговуючих підрозділах.
Рахунок 39 "Витрати майбутніх періодів" варто обрати, якщо страховий платіж покриває період більше одного року.
4. Проводки:
- перераховано суму страхового платежу Дт 655 Кт 311
- віднесено суму страхових платежів до витрат майбутніх Дт 39 Кт 655
- включено частину витрат майбутніх періодів до складу витрат періоду Дт 92/93/94 Кт 39
5. Якщо Ви самостійно перераховуєте платіж згідно договору про надання послуги за супровід та видачу кредиту та акту про надання послуг, то має бути проводка: Дт 631 Кт 311.
6. Підтверджуючими документами має бути договір з банком, розрахунок/акт наданих послуг, виписка банку.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи зобов'язаний ФОП 3 групи подавати звіт фінмон
Підкажіть будь ласка, чи повинен ФОП 3 групи, який надає …
Проблеми з виплатою зарплати через недостатній ЄСВ: рішення
При виплаті …
Виправлення помилки з ЄСВ: терміни та штрафні санкції
Податкові наслідки відображення актів виконаних робіт у 2024 році
Зміна юридичної адреси ТОВ: заповнення заяви для реєстрації
Перехід ФОП на єдиний податок: реєстрація ПН у 2026 році
Курсові різниці та доходи ФОП при валютних операціях
Який КВЕД обрати для оренди приміщення та комунальних послуг
Подання форми F0200126 для ФОП на загальній системі
Крайній термін для взяття податкового кредиту з ПДВ 2025 року
Дата блокування …

