НБУ ввів нові правила для кредитних спілок: інформування та договори за євростандартами

НБУ затвердив нові вимоги для кредитних спілок щодо інформування споживачів та укладання договорів із залучення коштів і банківських металів, що підлягають поверненню. Документи розроблено для гармонізації українського законодавства з нормами ЄС та посилення захисту прав членів кредитних спілок. Для впровадження нових стандартів установам надано тримісячний перехідний період


НБУ затвердив для кредитних спілок, що надають фінансову послугу із залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню, вимоги до інформаційного забезпечення споживачів та до договорів щодо надання споживачам такої послуги.


Метою є приведення національного законодавства у відповідність до норм права ЄС, а також гармонізація вимог до інформування споживачів та укладення з ними договорів про надання фінансових послуг.


Визначені вимоги спрямовані на посилення захисту прав та інтересів членів кредитних спілок з числа споживачів фінансових послуг під час їх переддоговірного інформування та укладення договорів щодо надання послуги із залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню.


Національний банк передбачив положення щодо:


  1. належного рівня розкриття на переддоговірному етапі істотної інформації про умови надання кредитною спілкою фінансової послуги;
  2. запровадження зручного для споживача способу порівняти умови фінансової послуги з ряду пропозицій різних кредитних спілок (калькулятор для порівняння загальних доходів за послугою із залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню);
  3. формату розкриття інформації про послугу на власному вебсайті кредитної спілки та в рекламі;
  4. змісту договору про надання фінансової послуги;
  5. технічних вимог до договору про надання фінансової послуги та порядку його укладення у формі електронного документа.


Відповідні вимоги затверджені постановами Правління Національного банку:


  1. стосовно інформування – від 05.09.2025 №112 «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення кредитними спілками споживачів щодо надання фінансової послуги із залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню»;
  2. стосовно договору – від 05.09.2025 №111 «Про затвердження Положення про вимоги до договору про надання послуги із залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню, що укладається між кредитними спілками та споживачами».
Для кредитних спілок передбачено перехідний період тривалістю три місяці на приведення своєї діяльності у відповідність до вимог Національного банку

Джерело: НБУ


Читайте більше:


НБУ впроваджує нові вимоги до управління ризиками для платіжних послуг

Доступ до рахунків користувачів: НБУ виносить на обговорення проєкт про відкритий банкінг

НБУ пропонує нові правила для еквайрингу: що чекає на фінансові компанії

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇