ФОП уклав договір з юрособою – і втратив спрощену систему. Один контракт обернувся штрафами, донарахуванням податків і переходом на загальну. У цьому пості – реальна історія і поради, як убезпечити себе







Джерело: Вікторія Величко
Вікторія Величко продовжує надавати корисні поради ФОПам. І на цей раз вона звернула увагу на договірні відносини ФОП з іншими субєктами господарювання. Дізнавайтесь з інфографіки як один контракт, як одна необережна співпраця може коштувати ФОП спрощенки
ФОП уклав договір з юрособою – і втратив спрощену систему. Один контракт обернувся штрафами, донарахуванням податків і переходом на загальну. У цьому пості – реальна історія і поради, як убезпечити себе







Джерело: Вікторія Величко
З нового року держава компенсує вартість автоцивілки для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни. Тепер власники таких авто можуть оформити поліс ОСЦПВ у будь-якій ліцензованій страховій компанії, а потім повернути сплачену суму через портал «Дія». Це ще один крок до розширення соціальної підтримки ветеранів і спрощення доступу до державних послуг
Навіть якщо після закриття ФОП минуло понад рік і з податкової ніхто не телефонував – це ще не привід позбуватися всіх документів. Перевірки можуть прийти й пізніше, тож усі документи варто зберігати мінімум три роки. Це ваш головний доказовий щит у разі претензій або штрафів
Експерт пояснив: як правильно оформлювати, реєструвати та зберігати накази підприємства залежно від їхнього змісту та строків зберігання. Ви дізнаєтеся, які існують основні групи наказів – з основної діяльності, адміністративно-господарських питань та кадрових питань – і чим вони відрізняються між собою. Пояснюється, як визначити строки зберігання документів відповідно до Переліку №578/5, як індексувати накази (зокрема кадрові – тривалого чи тимчасового зберігання) і вести журнали реєстрації
Навіть якщо працівник не є членом профспілки, умови колективного договору все одно поширюються на нього. Закон гарантує, що положення колдоговору є обов’язковими для всіх працівників підприємства, незалежно від членства у профспілці
Нові зміни до Порядку ведення військового обліку суттєво спрощують роботу підприємств. Постановою КМУ №916 скасовано обов’язок щорічно подавати списки призовників до ТЦК та СП, а самі центри тепер самостійно оновлюють дані про осіб, які досягли 25 років
Головним підтвердженням стажу роботи на тимчасово окупованих територіях (ТОТ), набутого до 1 січня 2004 року, є трудова книжка. Тобто, коли йдеться про періоди роботи, наприклад, у 80-х чи 90-х роках, саме трудова слугує доказом того, що людина працювала та має стаж. Проте що робити, коли трудову втрачено або вона містить неточності? Дізнавайтесь із інфографіки
На підприємстві 4 співробітники. Минулий бухгалтер не мав журналів обліку наказів по кадрах тривалого і короткого зберігання, а просто вів реєстр наказів по кадрах. У реєстрі є накази з дрібною нумерацією: Наказ 1, Наказ 2, Наказ 2-1, Наказ 3, Наказ 4, Наказ 5, Наказ 5-1, Наказ 5-2, Наказ 5-3, Наказ 6 тощо. Також немає інструкції по діловодству. Які штрафи і яка відповідальність за таке порушення? Як виправити такий облік?
Чи завжди бухгалтер має слідкувати за кожним документом, а якщо їх сотні і час обмежений? А якщо працівники приносять документи із запізненням або у довільному вигляді? А якщо первинка губиться або потрапляє до звітності не того періоду? Один пропущений термін або неправильно оформлений документ може обернутися штрафами, недостовірною звітністю або проблемами під час перевірки. У мінікурсі розберемо, як правильно скласти графік документообігу, щоб кожен документ мав свій чіткий шлях – від створення до архіву. Пояснимо, чому графік – не формальність, а обов’язковий інструмент, який дисциплінує працівників, зменшує ризики і робить бухгалтерію керованою та безпечною
Мар’яна Кавин, з посиланням на податківців повідомляє, що добровільні внески («донати»), отримані ФОП, не належать до доходу від господарської діяльності та оподатковуються, як дохід фізичної особи за ставками ПДФО 18% і військового збору 1,5%
Відтепер перевірки військового обліку роботодавців стали ширшими – до складу комісій офіційно увійшли представники Держпраці та податкової. Це означає, що інспектори можуть перевіряти не лише стан військового обліку, а й трудові відносини, оплату праці, гарантії мобілізованим та дотримання вимог охорони праці. Фактично, будь-яка така перевірка може перетворитися на комплексну кадрову ревізію
Компанії використовують практику заміни частини зарплати іншими формами доходу – грошовою допомогою, подарунками в натуральній формі чи навіть дивідендами. Усі ці виплати не підпадають під повне навантаження у вигляді 22% ЄСВ. Однак будь-які альтернативні форми винагороди мають бути належно задокументовані. Крім того, більшість із них не звільнені від ПДФО та ВЗ, а в деяких випадках навіть вимагають додаткового податкового навантаження. Всі ці варіанти, потребують ретельної документальної підготовки. Розглянемо їх детально
Експерт пояснив: коли ФОП може вільно використовувати свій дохід і не платити додаткових податків; чому не варто знімати готівку безпосередньо з бізнес-рахунку; як уникнути блокування рахунку та запитів банку про походження коштів; як правильно переказати гроші на особисту картку та яке призначення платежу вказати; з якого рахунку дозволено сплачувати податки
Продаж торговельної марки – це законний спосіб передати свої права на бренд іншій особі. Така операція оформлюється через письмовий договір і набуває юридичної сили лише після державної реєстрації в УкрНОІВІ. Власнику та набувачу важливо правильно визначити умови передачі та подбати про внесення змін до реєстру, адже лише після цього новий власник зможе повноцінно користуватися усіма майновими правами на ТМ
Апостиль на офіційних документах, виданих ДПС та її територіальними органами, проставляється самою ДПС за запитом фізичної або юридичної особи. Для цього потрібно подати заяву, документ або його нотаріальну копію та підтвердження оплати послуги (51 грн), якщо немає пільг. Послуга надається у строк до 20 робочих днів
Фізичні особи – підприємці, які працюють на спрощеній системі оподаткування, мають враховувати особливості подання Додатка 1 до декларації платника єдиного податку. Податкова роз’яснила, у яких випадках ФОП першої – третьої груп, за яких роботодавець сплачує єдиний внесок, повинні подавати цей додаток та як правильно заповнювати графу 2 пункту 9