👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Розберемо ваші питання окремо.
1. Так, потрібно.
Зворотню сторону паперового листа заповнює роботодавець. Мають бути заповнені всі поля. Допускається відсутність даних в розділі «Довідка про заробітну плату». Але в такому разі до лікарняного листка слід додати розрахунок середньої зарплати у довільній формі, що засвідчений підписами керівника та головного бухгалтера (лист ФСС з ТВП від 20.07.2016 №2.4-46-1257).
2. Ні, не може. За роз'ясненням МОЗ:
В Україні з липня 2021 року запроваджено оформлення лікарняних в електронному вигляді. Паперові лікарняні можуть видаватися тільки у разі якщо:
- якщо сплив термін для виправлення помилки у висновку про тимчасову непрацездатність в ЕСОЗ. Рішення про видачу листка непрацездатності приймає лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я або керівник закладу;
- у разі відсутності зв’язку між Електронним реєстром листків непрацездатності (система ПФУ) та Реєстром медичних висновків в ЕСОЗ більш ніж 7 днів;
- якщо в умовах воєнного стану користувачі не мають доступу до ЕСОЗ;
- якщо пацієнт звернувся за продовженням випадку тимчасової непрацездатності з порушенням термінів за умови, що це порушення сталося внаслідок воєнного часу.
3. Згідно з наказом МОЗ від 01.06.2021 №1066, при наявності технічної можливості формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого підпунктом 1 пункту 1 цього наказу, для всіх закладів охорони здоров’я є обов’язковим з 01 жовтня 2021 року.
Для всіх закладів охорони здоров'я, які розпочали формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я в установленому порядку, з дати формування першого медичного висновку про тимчасову непрацездатність, а також із 01 жовтня 2021 року видача листків непрацездатності в паперовому вигляді забороняється, окрім таких випадків:
- продовження та закриття листків непрацездатності, що були видані особам до 01 жовтня 2021 року;
- спливу строку, протягом якого лікуючий лікар може внести зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я. У такому випадку рішення про видачу листка непрацездатності приймає лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров'я, а за її відсутності керівник закладу;
- застрахованій особі протягом двох місяців з дня народження дитини, зазначеного у свідоцтві про народження дитини - на підставі цього свідоцтва та рішення суду про усиновлення дитини;
- виникнення технічних проблем (помилок) щодо передачі даних між Електронним реєстром листків непрацездатності та Реєстром медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я, які призводять до неможливості формування електронного листка непрацездатності в Електронному реєстрі більше ніж протягом семи днів з дати створення медичного висновку про тимчасову непрацездатність – до усунення таких проблем (помилок);
- зупинення в умовах воєнного стану доступу користувачів електронної системи охорони здоров’я до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;
- порушення строків звернення пацієнта для продовження випадку тимчасової непрацездатності, якщо це порушення сталося внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану, а також за умови, що на дату звернення за медичною та/або реабілітаційною допомогою пацієнт залишається непрацездатним відповідно до результатів проведеної експертизи тимчасової непрацездатності та висновку лікуючого лікаря про тимчасову непрацездатність зазначеного пацієнта. У такому випадку рішення про видачу листка непрацездатності як продовження раніше виданого з дати наступної за датою завершення періоду непрацездатності, засвідченого раніше виданим листком непрацездатності, приймає лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров'я, а за її відсутності керівник закладу.
У бланку листка непрацездатності, який видається у випадках, зазначених у цьому пункті, як продовження електронного листка непрацездатності, зазначається номер листка непрацездатності, який продовжується (п. 8 Наказу №1066).
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Статті на тему:
Не оплатили лікарняний: чи можливі ризики для роботодавця
Звернення до ПФУ щодо перевірки обґрунтованості видання працівнику листка непрацездатності