Хто підписує акти виконаних робіт: директор чи бухгалтер

Чи може в актах виконаних робіт у графі «Затверджую» ставити підпис та прізвище бухгалтер, а не директор?

2859


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:

Підписувати акти виконаних робіт може лише особа, яка має відповідні повноваження. За замовчуванням це директор або інша уповноважена особа згідно з установчими документами, законом або довіреністю. Бухгалтер не має права підпису, якщо таке право не закріплене офіційно.


Акт виконаних робіт є первинним документом, що підтверджує факт здійснення господарської операції.


Обов'язковим реквізитом первинного документа є підпис осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення (ч. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).


Відповідно до статті 92 Цивільного кодексу України, юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють згідно із законом та установчими документами. Таким чином, у відносинах з третіми особами підприємство може представляти лише особа, уповноважена на це установчими документами, довіреністю, законом чи іншими актами цивільного законодавства.​


Якщо акт виконаних робіт є самостійним документом, його підписання має здійснювати директор підприємства або інша особа, уповноважена установчими документами. У випадку коли акт є невід'ємною частиною договору, порядок його підписання слід передбачити в самому договорі. В іншому разі, за замовчуванням, усі додатки до договору мають бути підписані уповноваженою особою, яка підписала сам договір, що випливає з положень статті 639 Цивільного кодексу України.​


Керівник підприємства може затвердити перелік осіб, які мають право підписувати первинні документи, пов'язані з відпуском (витрачанням) грошових коштів, документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна (п. 2.12 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 №88).


Однак цей пункт не стосується приймання-передачі виконаних робіт або наданих послуг.​

Отже, підписання актів виконаних робіт бухгалтером можливе лише за наявності відповідних повноважень, наданих установчими документами підприємства або довіреністю від керівника. Рекомендується чітко визначити порядок підписання таких документів у внутрішніх положеннях підприємства та, за необхідності, у договорах з контрагентами.

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».

Джерело: 7еminar

2859

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі2
0/700
Те що бухгалтер на має права підписувати акт виконаних робіт замість директора комунального підприємства зрозуміло, а от чи правомірна підміна акту надання послуг чи виконання робіт по вивезенню ТПВ від індивідуального домогосподарства на особистий рахунок без підписання договору споживачем? 29.08.2025р.
Відповісти
Добрий день, ми не консультуємо на таку тематику. Якщо у вас є запитання з бухобліку, оподаткування чи кадрів, ми радо допоможемо. Гарного та мирного дня!
Відповісти
2

36

2

45

2

80

2

57

2

39

2

114

2

366

3

58

1

319

1

54

1

2384

2

53

4

9586

2

278

3

30

2

25

2

36

3

97

2

72

3

185