Міністерство юстиції України (далі – Мін’юст) розповіло про реєстраційні справи на нерухоме майно в електронній формі та хто їх зберігає.
На сьогодні, реєстраційна справа на нерухоме майно фактично ведеться лише в електронній формі. Всі, пов’язані зі справою, документи зберігаються тільки у вигляді сканованих копій та електронних екземплярів документів в Державному реєстрі прав.
Нотаріуси, відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 17 Закону України від 01.07.2004 №1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) формують реєстраційну справу лише в електронній формі.
Паперові документи, що були подані особою-заявником державному реєстратору, повертаються заявнику.
У державного реєстратора на паперових носіях залишаються: заява, платіжний документ, запит та відповідь від БТІ. Ці документи залишаються саме у державного реєстратора, який провів реєстраційну дію та зберігаються ним три роки, відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 17 Закону, у номенклатурній справі органу з яким він перебуває у трудових відносинах. Зверніть увагу, що ці документи, на сьогодні, не є документами реєстраційної справи, оскільки документи реєстраційної справи в паперовій формі, згідно із абз. 6 п. 1 ч. 1 ст. 9 Закону, зберігаються суб’єктами державної реєстрації, які забезпечують зберігання реєстраційних справ.
Суб’єктами державної реєстрації, які повинні забезпечувати зберігання реєстраційних справ є: виконавчі органи міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації за місцезнаходженням відповідного майна.
Окремо в Мін’юсті звертають увагу на те, що якщо державним реєстратором був державний чи приватний виконавець, то всі документи зберігаються у відповідних номенклатурних справах відділу державної виконавчої служби чи приватного виконавця.
Джерело: Мін’юст