Як виправити помилку в лікарняних і повернути кошти ПФУ

👇 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️

Ми помилились в сумі лікарняних та в Заяві-розрахунку завищили суму. ПФУ помилки не помітив і профінансував більше, ніж потрібно. Що робити? Є якась процедура?

Якщо помилилися у сумі лікарняних та отримали надлишкові кошти за заявою-розрахунком від ПФУ, то дійте за алгоритмом.


1. Поверніть зайво отримані кошти на рахунок ПФУ. Реквізити рахунку для повернення розміщені на сайті ПФУ. У призначенні платежу обов’язково зазначте номер заяви-розрахунку, за якою отримане фінансування, ІПН працівника та номер лікарняного, за яким повертаються кошти.


2. Підготуйте лист з причинами повернення коштів.


3. Створіть корегуючу заяву-розрахунок на зменшення. Для цього необхідно зайти до особистого кабінету страхувальника на вебпорталі ПФУ, обрати розділ «Заява-розрахунок» та знайти номер тієї заяви-розрахунку, яку необхідно виправити.


Далі потрібно натиснути кнопку «Створити нову» та обрати опцію «Корегуюча ЗР», ввести номер заяви-розрахунку, що підлягає коригуванню, та натиснути «Продовжити», і, нарешті, обрати необхідний тип корегування з переліку: «Корегування зменшення».


Після цього у «Додатку про тимчасову непрацездатність» потрібно натиснути піктограму з олівцем. У вікні, що відкрилося, введіть сторнуючий (від’ємний) запис зі знаком «-» (суму, на яку слід зменшити заявку). Далі перевірте заяву-розрахунок, підпишіть її та надішліть до ПФУ.


До заяви-розрахунку прикріпіть копію платіжної інструкції на повернення переплати.


4. Врахуйте, що, якщо помилку знайшли до виплати коштів працівнику, повернути невикористану суму необхідно протягом трьох робочих днів (ч. 1 ст. 26 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», далі Закон №1105).


За несвоєчасне повернення страхових коштів на страхувальників накладається штраф у розмірі 10% несвоєчасно повернутих коштів (ч. 6 ст. 8 Закону №1105). Одночасно нараховується пеня в розмірі 0,1% несвоєчасно повернутої суми за кожний день прострочення платежу


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал» або «Преміум».


Джерело: 7eminar

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇