Листок непрацездатності формується в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я на підставі медичного висновку (медичних висновків) у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (Порядок, затверджений наказом МОЗ 17.06.2021 №1234).
Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальникам, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах, через кабінет страхувальника на вебпорталі ПФУ.
Листок непрацездатності може мати в Реєстрі такі статуси:
- «Закритий» – статус, якого е-лікарняний набуває з дня свого формування (відкриття) в Реєстрі. За е-лікарняним із таким статусом ще не можна нараховувати кошти.
Статус «Закритий» змінюють на «Готово до сплати» через сім днів після дати:
- закриття (закінчення строку дії медичного висновку) – для лікарняних по тимчасовій непрацездатності);
- відкриття (початок строку дії медичного висновку) – для лікарняних у зв’язку з вагітністю та пологами.
Зауважимо, що навіть якщо статус змінено раніше, варто зачекати, адже упродовж семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни.
- «Готовий до сплати (виданий)» – статус, який вказує на те, що страхувальник може працювати з листком непрацездатності і нараховувати кошти. За е–лікарняним із таким статусом страхувальник має сформувати на вебпорталі електронних послуг ПФУ заяву-розрахунок на фінансування відповідного виду допомоги та надіслати її до Фонду з метою подальшого опрацювання;
- «Помилково сформований» – статус може отримати е-лікарняний, якщо медичний висновок, на підставі якого він сформований, створений із помилками. Виплати за таким е-лікарняним не здійснюються.
Отримана інформація є підставою формування у Реєстрі нових записів щодо поновлення дії записів, які були змінені на підставі такого медичного висновку.
- «Недійсний» – такий статус має е-лікарняний, створений на підставі медичного висновку за іншою категорією, період непрацездатності за яким не виходить за межі періоду непрацездатності за раніше створеним лікарняним;
- «Оплачений» – статус, якого листок непрацездатності набуває після того, як роботодавцю на спеціальний рахунок для зарахування страхових виплат надходять кошти для здійснення відповідних виплат застрахованій особі.
Джерело: ПФУ