
З 1 січня 2026 року про посвідчені договори та видані свідоцтва про спадщину приватні нотаріуси звітуватимуть щоквартально (з деталізацією по місяцях звітного кварталу), а державні – щомісячно.
Такі зміни передбачені Законом України від 16.07.2025 №4536-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства», яким оновлено низку норм Податкового кодексу України.
Інформацію нотаріуси подаватимуть за формою додатку 4ДФ до податкового розрахунку відповідно до наказу Мінфіну від 13.01.2015 №4.
Інформацію слід подавати за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса.
У звітності нотаріуси відображають дані, передбачені п. 172.4, п. 173.4, п. 174.4 Податкового кодексу України, зокрема:
- про посвідчені договори купівлі-продажу (міни) рухомого та нерухомого майна між фізичними особами;
- про посвідчені договори дарування;
- про видані свідоцтва про право на спадщину.
Ці відомості є підставою для перевірки правильності нарахувань та контролю за сплатою податку на доходи фізичних осіб та інших обов’язкових платежів.
Понад десять років нотаріуси при посвідченні договорів купівлі-продажу нерухомого майна виконують функції суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Це означає, що вони зобов’язані контролювати дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Одним із таких обов’язків є перевірка джерел походження коштів при здійсненні операцій з нерухомістю на суму від 400 тис. грн. Для цього нотаріус має витребувати документи, що підтверджують законність походження коштів (декларація про доходи, отримання спадщини чи подарунку, кредитні договори, дохід від продажу майна тощо).




















Коментарів поки немає
Почніть розмову…