
Верховний Суд у своїй постанові від 13.11.2025 у справі №520/7470/25, однозначно спростовує цю позицію.
Колегія суддів, виходячи з п. 42.4 ПКУ зазначила, що якщо податковий орган направив документи на адресу платника, вказану в Єдиному державному реєстрі (ЄДР), рекомендованим листом, але відправлення повернулося – документ вважається врученим у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Суд наголосив на тому, що добросовісний платник податків зобов'язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі (ЄДР).
У разі невиконання цього обов'язку, платник податків не має права посилатись на неотримання ним документів, як на обставину, що звільняє його від настання негативних наслідків (наприклад пропуску строку на оскарження, чи надання відповіді на запит ДПС).
Суд розцінив бездіяльність платника податків як пасивну поведінку, що свідчить про відсутність належної зацікавленості у захисті власних прав. З цієї причини така поведінка не може бути визнана поважною причиною для відновлення пропущених процесуальних строків.
Отже, якщо не маєте можливості отримувати документи за адресою реєстрації ФОП, варто подбати про можливість отримувати їх через електронний кабінет платника податків, або ж змінити адресу, на ту яка дозволить отримувати паперові листи від ДПС
Джерело: Команда адвокатів Богдана Янківа
Від редакції. Платники податків можуть налагодити електронне листування з податковою через Електронний кабінет, подавши відповідну заяву. Це дає змогу миттєво отримувати документи та повідомлення, зменшити кількість особистих візитів і забезпечити постійний доступ до архіву листування. Деталі у статті Листування з ДПС через Електронний кабінет платника





















Коментарів поки немає
Почніть розмову…