З 1 грудня 2025 року: нові правила фінмоніторингу

Мінфін запропонував перенести раніше запуск е-кабінету для суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Відповідний проєкт наказу передбачає перенесення дати набрання чинності наказом №322 на 1 грудня 2025 року. Е-кабінет має стати ключовим інструментом для електронного обміну інформацією між суб’єктами та Держфінмоніторингом


Мінфін оприлюднив проєкт наказу «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», яким пропонується змінити дату набрання чинності наказом від 04.06.2021 р. № 322 «Про затвердження порядку обміну інформацією з питань фінансового моніторингу».


Відповідно до якого наказ Мінфіну від 04.06.2021 №322 «Про затвердження порядку обміну інформацією з питань фінансового моніторингу», набирає чинності з 01 грудня 2025 року.


Що передбачає наказ №322


Кабінет Міністрів України затвердив Порядок створення особистого кабінету суб’єкта первинного фінансового моніторингу та доступу до е-кабінету системи фінансового моніторингу.


Документ розроблений для забезпечення обміну інформацією між суб’єктами первинного фінансового моніторингу та Державною службою фінансового моніторингу (Держфінмоніторингом) і передбачає:


  1. нові види повідомлень про фінансові операції, які підлягають фінансовому моніторингу та іншу інформацію, що може бути пов’язана з проведенням фінансового моніторингу;
  2. обов’язок СПФМ щодо застосування ризик-орієнтованого підходу при проведенні належної перевірки своїх клієнтів та відповідно перехід до кейсового звітування про підозрілі операції (діяльність) своїх клієнтів;
  3. звітування про замороження активів, пов’язаних з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням.


Е-кабінет працюватиме як частина єдиної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії відмиванню доходів, фінансуванню тероризму та розповсюдження зброї масового знищення.


Серед основних положень:


  1. особистий кабінет створюється на підставі даних суб’єкта та його кваліфікованого електронного підпису;
  2. доступ до приватної частини е-кабінету можливий після електронної ідентифікації;
  3. через систему суб’єкти зможуть подавати повідомлення, пов’язані з фінансовим моніторингом, та отримувати запити, доручення і рішення від Держфінмоніторингу;
  4. е-кабінет забезпечує цілодобову роботу (окрім часу техобслуговування) та захищений комплексною системою захисту інформації;
  5. у разі технічних збоїв передбачена процедура повідомлення та усунення помилок.


Джерело: Мінфін


Читайте більше:


Чи повинен ФОП-бухгалтер ставати на облік СПФМ, якщо працює тільки з ФОПами

ФОП-бухгалтер. Чи потрібно ставати на облік СПФМ та звітувати до Держфінмоніторингу

З 27 травня діють зміни до Порядку подання інформації Держфінмоніторингу про фіноперації

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇