Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


1. Навіть, якщо відомості в трудовій співпадають з реєстром, є норма, що потрібно оцифрувати трудову книжку, тому краще відсканувати та передати. Потрібно до 10.06.2026 року оцифрувати трудові книжки. Бажано, щоб працівники через електронний кабінет подивилися, чи передано скани трудових книжок. У роботодавця немає безумовного обов’язку передати відомості з паперової трудової книжки до ПФУ. Це може зробити й сам працівник. Але можна допомогти працівникам.


2. Потрібно додати ці відомості, можливо, некоректно була подана звітність. Якщо відсканована трудова книжка і надіслана, можливо, працівники ПФУ внесли інформацію некоректно, це людський фактор може бути. Передайте дані до ПФУ – через розділ «комунікації з ПФУ – відомості про трудові відносини робітника (трудові книжки)», через кнопку «додати запис» і копію наказу додайте. Також напишіть звернення до ПФУ зазначте про помилку і додайте правильні дані, щоб вони змогли її оперативно вирішити.


3. Якщо виявлені неточні/хибні записи за періоди страхового стажу після 01.07.2000, або створено неправильний чи некоректний електронний запис, необхідно:


  1. авторизуватися в особистому кабінеті на вебпорталі з використанням КЕП (кваліфікованого електронного підпису);
  2. створити повторне звернення:
  3. застраховані особи – у вкладці «Відомості про трудові відносини»;
  4. роботодавці – у вкладці «Відомості про трудові відносини робітника»;
  5. заповнити екранну форму;
  6. повторно завантажити скановану копію титульного аркуша трудової книжки (для ідентифікації приналежності документа);

додати скановану копію сторінки із записами, які потребують уточнення, згідно абз. 8 п. 6 Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою Правління ПФУ від 12.03.2021 №11-1.


Також із поданням даних відомостей, зверніться до ПФУ і поясніть причину надання повторних сканкопій. У разі виникнення питань щодо подання відомостей через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України слід звернутись безпосередньо до ПФ:


  1. через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
  2. засобами поштового / електронного зв’язку – на адресу органу Фонду;
  3. онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або мобільний застосунок «Пенсійний фонд» (подати звернення).


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Оцифрування паперової трудової книжки

Трудова книжка в обліку: коли і як видати працівнику

Сканування трудової книжки: хто, коли та за яких умов

Виправлення в трудовій книжці: загальні правила та зразки

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇