Ментальне здоров’я: спілкування без агресії та управління стресом

Агресія часто є природною реакцією на біль, втому або безсилля. Проте попри постійний стрес, важливо залишатися уважними до почуттів оточуючих. Фахівці Центру громадського здоров’я підготували корисний матеріал з порадами про те, як замість агресії дотримуватись доброзичливого спілкування та контролювати свій стрес. Пропонуємо основні тези матеріалу


1. Перш ніж реагувати подумайте


Важливо пам’ятати: між подразником та реакцією є час подумати. Наприклад, проговорити подумки те, що плануєте сказати вголос, – «проживання» в голові своїх слів може принести полегшення. Або ж замість агресивної реакції буквально назвіть свою емоцію – скажіть:

Я злюсь.

2. Співпереживання шлях до розуміння без ескалації


У ці складні часи особливо важлива емпатія: ми не знаємо, що переживає людина поруч, і її агресивна реакція може бути проявом глибокого болю. Співпереживання дозволяє краще зрозуміти ситуацію і не посилювати напругу.


3. Соціальні зв’язки це цінний ресурс для психологічного відновлення


Кожен із нас має вплив на те, як ми взаємодіємо з іншими. Якщо наше спілкування постійно містить агресію або відштовхує людей, це може негативно вплинути на стосунки, посилити відчуття самотності та навіть призвести до депресії. Доброзичливе спілкування – це не просто ввічливість, а фундамент психологічного добробуту, що допомагає жити довше та активніше.


4. Як діяти, якщо людина поводиться агресивно у спілкуванні:


  1. зберігати спокій. Розмовляйте спокійно і неголосно, жестикулюйте плавно. Різкі рухи та підвищення голосу можуть погіршити ситуацію;
  2. не брати чужу агресію близько до серця. Зазвичай агресія – це реакція на внутрішній біль, стрес або безпорадність, а не на вас особисто;
  3. іноді людині треба просто виговоритися. Спробуйте сказати: «Я чую, що ти сердишся. Можеш пояснити, що тебе розлютило?»;
  4. не виправдовуватися. Замість: «Та я ж нічого не зробив» скажіть: «Я не хотів тебе образити»;
  5. якщо агресія зростає – припиніть розмову;
  6. після агресивної комунікації варто подбати про власний емоційний стан. Допомогти відновитися можуть прогулянка, розмова з близькими, теплий чай.


5. Як уникнути агресії та контролювати власний стрес?


Агресивної комунікації можна позбутися, якщо вирішувати це питання комплексно – навички медитації та майндфулнесу, спорт, сон, здорове харчування, у деяких випадках – психотерапія.


Корисними можуть стати наступні поради:


  1. Зробити паузу. Дайте собі 10 секунд, щоб заспокоїтись. Можна сказати: «Дай мені хвилинку, я зараз злюсь і не хочу образити тебе, сказавши щось зайве».
  2. Проговорити вголос свої почуття. Буквально описуйте, що відчуваєте.
  3. Розвивати довготривалі навички саморегуляції. Злість починається в тілі – її потрібно «прожити», щоб не дати їй вибухнути. Спробуйте дихальні вправи або м’язову релаксацію.


Джерело: АПАУ


Читайте більше:


Обов’язковий медичний огляд: які працівники зобов’язані проходити

Психосоціальна підтримка працівників: нові ініціативи на підприємстві

Психосоціальна підтримка на роботі: хто ініціює та які наслідки від впровадження


Стаття на тему:


Медичні огляди за рахунок роботодавця

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇