1. Перш ніж реагувати – подумайте
Важливо пам’ятати: між подразником та реакцією є час подумати. Наприклад, проговорити подумки те, що плануєте сказати вголос, – «проживання» в голові своїх слів може принести полегшення. Або ж замість агресивної реакції буквально назвіть свою емоцію – скажіть:
Я злюсь.
2. Співпереживання – шлях до розуміння без ескалації
У ці складні часи особливо важлива емпатія: ми не знаємо, що переживає людина поруч, і її агресивна реакція може бути проявом глибокого болю. Співпереживання дозволяє краще зрозуміти ситуацію і не посилювати напругу.
3. Соціальні зв’язки – це цінний ресурс для психологічного відновлення
Кожен із нас має вплив на те, як ми взаємодіємо з іншими. Якщо наше спілкування постійно містить агресію або відштовхує людей, це може негативно вплинути на стосунки, посилити відчуття самотності та навіть призвести до депресії. Доброзичливе спілкування – це не просто ввічливість, а фундамент психологічного добробуту, що допомагає жити довше та активніше.
4. Як діяти, якщо людина поводиться агресивно у спілкуванні:
- зберігати спокій. Розмовляйте спокійно і неголосно, жестикулюйте плавно. Різкі рухи та підвищення голосу можуть погіршити ситуацію;
- не брати чужу агресію близько до серця. Зазвичай агресія – це реакція на внутрішній біль, стрес або безпорадність, а не на вас особисто;
- іноді людині треба просто виговоритися. Спробуйте сказати: «Я чую, що ти сердишся. Можеш пояснити, що тебе розлютило?»;
- не виправдовуватися. Замість: «Та я ж нічого не зробив» скажіть: «Я не хотів тебе образити»;
- якщо агресія зростає – припиніть розмову;
- після агресивної комунікації варто подбати про власний емоційний стан. Допомогти відновитися можуть прогулянка, розмова з близькими, теплий чай.
5. Як уникнути агресії та контролювати власний стрес?
Агресивної комунікації можна позбутися, якщо вирішувати це питання комплексно – навички медитації та майндфулнесу, спорт, сон, здорове харчування, у деяких випадках – психотерапія.
Корисними можуть стати наступні поради:
- Зробити паузу. Дайте собі 10 секунд, щоб заспокоїтись. Можна сказати: «Дай мені хвилинку, я зараз злюсь і не хочу образити тебе, сказавши щось зайве».
- Проговорити вголос свої почуття. Буквально описуйте, що відчуваєте.
- Розвивати довготривалі навички саморегуляції. Злість починається в тілі – її потрібно «прожити», щоб не дати їй вибухнути. Спробуйте дихальні вправи або м’язову релаксацію.
Джерело: АПАУ
Читайте більше:
Обов’язковий медичний огляд: які працівники зобов’язані проходити
Психосоціальна підтримка працівників: нові ініціативи на підприємстві
Психосоціальна підтримка на роботі: хто ініціює та які наслідки від впровадження
Стаття на тему:
Медичні огляди за рахунок роботодавця