Облік ремонту прибудинкових мереж водопостачання в бухгалтерії підприємства
Як правильно відобразити ремонт таких мереж в бухгалтерському обліку?
Дякую за порозуміння.
Оскільки мережі водопостачання не обліковуються на балансі вашого підприємства, облік витрат на їх ремонт залежить від характеру робіт та статусу об'єкта, до якого ці мережі належать.
Якщо це поточний ремонт на території, якою в користуєтеся тобто, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання. Такі витрати включаються до складу витрат звітного періоду (п. 15 НП(С)БО 7 "Основні засоби"). Наприклад, усунення протікання, заміна зношеної ділянки труби без зміни характеристик.
Так витрати списуються на витрати періоду (рахунки 91,92, 93, 949)
Дт 91 "Загальновиробничі витрати" — якщо мережі обслуговують виробничі приміщення.
Дт 92 "Адміністративні витрати" — якщо мережі обслуговують адміністративну будівлю.
Дт 93 "Витрати на збут" — якщо мережі обслуговують склад готової продукції, магазин тощо.
Дт 949 "Інші витрати операційної діяльності" — якщо мережі є комунальною власністю, а підприємство ремонтує їх у рамках утримання прилеглої території
Також виходячи і з вартості, і з суті таких робіт, вони можуть бути визначені поліпшенням (модернізація, реконструкція, дообладнання) — це роботи, що приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. Такі витрати збільшують первісну вартість основного засобу (п. 14 НП(С)БО 7 "Основні засоби"). Наприклад, збільшення пропускної здатності мережі, подовження строку її служби.
Якщо мережі є частиною орендованого вами приміщення, і ви провели їх поліпшення за згодою орендодавця, то такі витрати ви можете капіталізувати на рах. 153 з подальшим створенням іншого необоротного матеріального активу (поліпшення мереж водопостачання) на рах. 117 і потім включати у витрати через амортизацію.
Такий актив на рах. 117 амортизується протягом строку корисного використання, який не повинен перевищувати строк дії договору оренди.
Рішення про характер робіт (ремонт чи поліпшення) приймається керівником підприємства на підставі аналізу ситуації та суттєвості витрат, що оформлюється відповідним наказом.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно донараховувати ПДВ при продажу енергообладнання
Штрафи за несвоєчасну подачу податкового розрахунку: деталі та терміни
Питання індексації зарплати: травень 2025 як базовий місяць
Оплата декретних: розрахунок при відпустці по догляду за дитиною
Чи потрібно фіскалізувати готівку для ФОП з 2026 року
Нарахування відпустки для працівника з неповним робочим тижнем
Чи потрібно подавати повідомлення в податкову по ЦПХ
Чи потрібна заява ФОП-пенсіонеру щодо сплати ЄСВ
Оподаткування ПДВ послуг перевезення вантажу для нерезидента в Україні
Включати минулий період у розрахунок лікарняного: нюанси
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Відображення коригування ПДВ без податкової накладної в декларації
Відсутність печатки на трудовій книжці: що робити далі
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Чи повинна службова видача відображатись у звіті РРО
Несправджені розрахунки середньоденної зарплати для лікарняного в грудні
В мене не співпадає середньоденна зп для лікарнянного в грудні …

