Заголовок тимчасово відсутній
На жаль, щось додаткове в цьому разі навряд чи можна застосувати.
Свого часу податківці вказували, що формування та перелік адміністративних витрат благодійні організації визначають за правилами бухобліку (див., наприклад, ІПК ДФСУ від 19.03.19 р. № 1113/6/99-99-13-02-03-15/ІПК). Тобто, вочевидь, контролери таким чином натякають для означених цілей орієнтуватися на складові адмінзатрат, які перелічено саме у п. 18 НП(С)БО 16 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#o39, та які у бухобліку осідають на рахунку 92. Мовимо, зокрема, про:
— витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;
— витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона);
— винагороди за професійні послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);
— витрати на зв'язок (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо);
— амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання;
— витрати на врегулювання спорів у судових органах;
— податки, збори та інші передбачені законодавством обов'язкові платежі;
— плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов'язані з купівлею-продажем валюти;
— інші витрати загальногосподарського призначення.
Це орієнтовний перелік витрат, які в бухобліку по праву класично йдуть в дебет рахунку 92, а значить вони потенційно мають потрапити під лімітні правила. Потенційно, бо, включивши облікову фантазію, можна певні витрати, з відтінком адміністративних, з метою оптимізації розподілити в т.ч. й між благодійними проектами, які веде благодійна організація. Приміром, якщо в орендованому офісі проходять також благодійні заходи, то орендну плату можна розбити (скажімо, пропорційно займаній площі) між адміністративними та проектними витратами. Відповідно й у бухобліку її тоді доречно обліковувати на різних рахунках/субрахунках (наприклад, за дебетом рахунку 92 та субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності»). Подібний крок можна зробити й з затратами на оплату праці працівників. Припустимо, зарплата керівника та бухгалтера явно має йти до адмінвитрат (бо це суми на утримання апарату управління), а от зарплатня працівників благодійних проектів та програм відповідно може піти (повністю чи частково) до складу затрат, пов’язаних із благодійною діяльністю. Оплату послуг юристів, аудиторів взагалі доречно відносити до проектно-благодійних витрат.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.

