Заголовок тимчасово відсутній
При використанні права не сплачувати єдиний внесок ФОПом, який є одночасно найманим працівником частково протягом року, це необхідно відобратизити в додатку 1 декларації з єдиного податку.
ФОПи платники єдиного податку третьої групи у складі податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року подають також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом (абзац другий пункту 296.3 статті 296 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7158).
Відповідно до частини шостої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n57, фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Враховуючи викладене, фізичні особи – підприємці, які мають основне місце роботи, табличну частину Додатка ЄСВ 1 до Декларації заповнюють наступним чином:
у графі 2 «Самостійно визначена сума доходу на яку нараховується єдиний внесок» в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначають з урахуванням наступного:
- проставляються нулі в місяцях, за які роботодавцем страхові внески сплачувалися у розмірі не менше мінімального страхового внеску.
- самостійно визначається база нарахування у розмірі не менше мінімального страхового внеску за місяці, в яких було сплачено єдиний внесок, а роботодавець єдиний внесок за ці місяці нараховував та сплачував у розмірі менше мінімального страхового внеску (наприклад, у випадках коли працівник працював неповний місяць у зв’язку з прийняттям/звільненням) або не нараховував та не сплачував (наприклад, у зв’язку із перебуванням працівника повний місяць у відпустці за свій рахунок);
у графі 3 відображається розмір єдиного внеску, встановлений Законом № 2464;
у графі 4 зазначається сума нарахованого єдиного внеску, розрахована шляхом множення суми, зазначеної у графі 2, на розмір єдиного внеску в розрізі кожного місяця, зазначений у графі 3.
У даному випадку за період 2023 року з січня по травень у графі 2 проставляються нулі, у графі 3 - 22, у графі 4 - 0. За червень необхідно перевірити в особистому кабінеті Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ чи сплачено єдиний внесок роботодавцем не менше мінімального (1 474 грн.). За період липень-листопад необхідно вказати самостійно визначену суму доходу, на яку нараховується єдиний внесок. За грудень в графі 2-0, так як роботодавцем сплачений єдиний внесок більше мінімального, графа 3-22, графа 4-0.
Даний порядок заповнення Додатку 1 навели податківці у свіжому роз'ясненні https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/743509.html.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт по інвалідам: необхідні дані
Відповідь АІ схвалено експертом
Реєстрація бухгалтерської фірми у фінмоніторингу та ризики клієнтів
Чи потрібно вказувати унікальний номер в ТТН обов'язково
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оренда автомобіля під час відрядження: облік витрат і документи
Працівник поїхав у закордонне довготривале (3 місяці) відрядження. там бере в оренду автомобіль на весь час перебування у відрядженні і виконанні службових обов'язків. при звичайних відрядженнях по україні завжди оформлюються подорожні листи, на підставі…
Відповідь АІ відхилено експертом
Штраф за порушення строків реєстрації РК: правомірність дій ДПС
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Пільги з ПДВ для постачання БпЛА: правові нюанси та механізми
Чи поширюється пільга з ПДВ (п. 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ) на постачання БпЛА, якщо Покупцем і Отримувачем є ТОВ, якому наказом МОУ надано повноваження з ППО та утримання групи ППО (Постанова КМУ від 19.11.2025 № 1506)?
ТОВ відсутні у прямому переліку…
Документи та податкові наслідки продажу ЗІЛів фізичній особі
Питання щодо сплати ЄСВ для ФОП з інвалідністю 3 групи
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Правила обліку продажу застарілих телефонів в мікропідприємстві
Проблеми зі здачею звіту після реєстрації ТОВ в Києві
Максимальна кількість працівників на неповний робочий день та зниження окладу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Відповідальність керівника за відсутність працівника на виклику ТЦК
Відповідь АІ схвалено експертом
Врахування осіб з інвалідністю у нормативі зовнішніх сумісників
Є відповідь АІ
Продовження строкового договору: додаткова угода чи новий договір
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як правильно оформити податкову накладну на умовний продаж
Відповідь АІ схвалено експертом
Пролонгація поворотної фінансової допомоги: юридичні нюанси та ризики
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Зміна засновника ТОВ: вплив на статус платника ПДВ
Обмеження на готівкові платежі при продажу автомобіля фізособі
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи зобов'язаний ФОП подавати звіт по інвалідах без працівників
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівниці у відпустці: облік компенсації та звітність
При звільненні їй було нараховано компенсацію за…

