Банки фінансової інклюзії: зареєстровано законопроєкт

НБУ в разі прийняття Верховною Радою законопроєкту №12044 дозволить акціонерним товариствам отримувати обмежену банківську ліцензію. Це дасть змогу вирішити питання доступу населення та малого бізнесу до фінпослуг у віддалених, малонаселених територіях, у зонах, наближених до військових дій, та на звільнених територіях

Отже, на українському фінансовому ринку з’явиться новий тип банківської установи – банк фінансової інклюзії. Про це писали раніше.

Обмежена банківська ліцензія передбачає, що акціонерне товариство, яке отримає статус БФІ, має відповідати всім пруденційним вимогам і нормативам та виконувати ліцензійні вимоги Національного банку

Водночас для забезпечення фокусу на клієнтах-фізособах та малому бізнесу БФІ будуть обмежені у проведенні операцій з іншими сегментами клієнтів (середнім та великим бізнесом) та операцій на ринках капіталу. Також встановлюватимуться обмеження щодо загального обсягу кредитних коштів, які можуть надаватись одному позичальнику.

Щоб отримати статус банку фінансової інклюзії, юридична особа, крім стандартного пакета документів для отримання банківської ліцензії, має подати до Національного банку стратегію банку фінансової інклюзії та бізнес-план на три роки.

Ці документи обов’язково мають містити детальний опис розвитку фінансової інклюзії, в тому числі планову структуру клієнтської бази за сегментами клієнтів, території обслуговування, в тому числі на малонаселених та важкодоступних територіях, плани з розвитку каналів надання послуг, які б сприяли забезпеченню фінансової інклюзії.


Для забезпечення необхідних правових засад щодо появи на ринку фінансових послуг України банків фінансової інклюзії було розроблено та подано до Верховної Ради проєкт закону №12044


Джерело: НБУ

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?