18 червня 2025 року відбулася спільна нарада за участі представників Мінекономіки, Мінфіну, ДМС, ДПС,ФРУ та вітчизняних виробників електротранспорту.
На порядку денному – ініціатива ФРУ щодо змін до:
- Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
- Митного кодексу України (далі – МКУ).
Йдеться про продовження до 2036 року пільгового режиму імпорту комплектуючих для виробництва електромобілів в Україні. При цьому, пільги не поширюватимуться на імпорт готових електромобілів - лише на ті, що вироблятимуться в Україні.
Метою ініціативи ФРУ є створення передбачуваних умов для запуску повноцінного виробництва електротранспорту з високою доданою вартістю, залучення інвестицій та зменшення імпортозалежності в стратегічно важливому секторі.
Пільги пропонується продовжити для імпорту комплектуючих до:
- електромобілів (BEV),
- плагін-гібридів,
- електротранспорту для оборонних потреб (зокрема, пікапів та універсалів для ЗСУ),
- тролейбусів, електробусів, трамваїв та вагонів метро.
Чому це важливо?
З 2021 року завдяки чинним пільгам імпорт електромобілів в Україну зріс у 7 разів. Але власне виробництво досі не стартувало – через повномасштабну війну та економічну нестабільність. Як міжнародні, так і українські виробники готові запускати виробництво – за умови чітких і стабільних податково-митних правил.
Що вже зроблено?
ФРУ у співпраці з виробниками електротранспорту розробила проєкти змін до ПКУ та МКУ – включно з пояснювальними записками та порівняльними таблицями. Це значно пришвидшить погодження з відповідними органами виконавчої влади та винесення на розгляд КМУ.
Наразі готується фінансово-економічне обґрунтування, яке на прохання Мінфіну буде передано Мінекономіки.
Джерело: ФРУ
Матеріали на тему:
Дерегуляція та цифровізація: спрощення для будівельного та експортного бізнесу
Уряд та бізнес узгоджують подальші кроки з дерегуляції підприємницької діяльності