👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Підприємство, яке втратило кошти через шахрайство, має провести інвентаризацію та оформити відповідні бухгалтерські записи.
Перший крок – провести інвентаризацію коштів на рахунку та зафіксувати нестачу.
Відповідно до п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 №879, така процедура є обов’язковою у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань. Керівник підприємства повинен видати наказ про проведення інвентаризації коштів на відповідному банківському рахунку.
Дані інвентаризації оформлюються актом довільної форми, у якому зазначаються фактичний залишок коштів на банківському рахунку, сума нестачі та причина (у цьому випадку – шахрайство). Підприємство може використати форму Акту про результати інвентаризації грошових коштів, затверджену наказом Мінфіну від 17.06.2015 №572, хоча вона є обов’язковою для бюджетних організацій.
Другий крок – оформлення протоколу інвентаризаційної комісії. У ньому фіксується рішення щодо списання нестачі на витрати підприємства. Протокол підписують голова та члени комісії, після чого його затверджує керівник підприємства.
Третій крок – відображення в обліку.
У бухгалтерському обліку нестачу коштів списують на витрати періоду на підставі бухгалтерської довідки з посиланням на протокол інвентаризаційної комісії наступною проводкою:
- Дт 947 «Витрати від операційної діяльності» – Кт 311 «Поточні рахунки в банках» (на суму нестачі коштів).
В податковому обліку платників податку на прибуток коригувань по цій операції немає, це не передбачено ПКУ.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar