У деяких країнах вважають, що для покращення здоровʼя населення ефективні не лише інформаційні кампанії, а й податки.
«Податок на чіпси». Запроваджений в Угорщині з вересня 2011 року. Під його дію підпадають продукти харчування, що містять багато цукру, солі, вуглеводів і кофеїну, зокрема:
- солоні горіхи;
- енергетичні напої;
- морозиво;
- шоколад;
- сухі супові концентрати.
«Податок на шкідливу їжу». А от колумбійський уряд вирішив оподатковувати ультраперероблені продукти. Серед них:
- їжа швидкого приготування (локшина, супи, сухі сніданки);
- шинка;
- чіпси;
- сосиски;
- морозиво;
- газовані напої;
- йогурти з фруктовими смаками;
- печиво.
Вони мають низький вміст поживних речовин і клітковини, натомість містять підсолоджувачі, емульгатори, консерванти, барвники, ароматизатори, а також багато солі та насичених жирів, які можуть шкодити організму.
Податок ввели у 2023 році в розмірі 10 %, у 2024 він збільшився до 15 %, а у 2025 - до 20 %. Влада Колумбії сподівається, що громадяни стануть менше вживати ультраперероблені продукти і кількість серцево-судинних захворювань, діабету та смертність від них знизиться.
Джерело: ДПС