Інвентаризація: від загальних положень до практичних ситуацій, – гайд від редакції 7eminar
Інвентаризація – це ключовий інструмент для підтвердження достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Зазвичай річна інвентаризація проводиться з 1 жовтня по 31 грудня, і для підприємств важливо знати порядок її організації, оформлення результатів та нюанси окремих випадків. У цій публікації ми зібрали для вас велику підбірку від редакції – правила, зразки документів та практичні поради для проведення інвентаризації

ФОП з ліцензією: Мінфін надав алгоритм розрахунку доходу
ФОП, які торгують алкоголем або тютюном і не використовують найману працю, мають свій мінімальний показник, який дозволить їм не втратити ліцензію. І це – загальний місячний оподатковуваний дохід. Навколо цього показника точаться дискусії. У зв’язку з цим редакція 7eminar направила запит і отримати відповідь від Мінфіну. Чи все так чітко та однозначно у коментованій відповіді? Спробуємо розібратися

Підпис головного бухгалтера – зона ризику чи гарантія безпеки
Чи завжди головбух має підписувати документи, та й ще всі? А якщо він у відпустці? А якщо попередник зник, а документи – без підпису? Що робити, коли просять просто «розписатися»? І як не лишитися крайнім, навіть якщо ви все робите правильно? Один необережний підпис може коштувати дорого: податкових санкцій, судових позовів або навіть кримінальної справи

Як індексувати зарплату у жовтні – листопаді та що чекати у 2026 році
У 2025 році роботодавці мають забезпечити правильне нарахування індексації заробітної плати. Який базовий місяць установити у разі підвищення «підакцизної» зарплати, чи передбачені штрафи за ненарахування індексації та що зміниться з 2026 року – пояснюємо у матеріалі

Нова форма заяв-розрахунків для лікарняних: новий Порядок від ПФУ
Мін’юст зареєстрував постанову правління ПФУ №28-1 від 19.08.2025, яка встановлює порядок фінансування страхувальників для надання соціальних страхових виплат. Документ визначає алгоритм подання заяви-розрахунку, строки фінансування, контроль за використанням коштів та правила повернення невикористаних сум. Також містить оновлені форми заяви-розрахунку та повідомлення про виплату страхових коштів

Мінфін готує нові правила для виплат працівникам: що важливо знати
Те, що вважалося «соціальним пакетом», може незабаром стати повноцінною статтею витрат, яку доведеться ретельно обліковувати. Мінфін оновлює стандарти – і зміни торкнуться не лише великих підприємств. Розбираємо, що саме пропонується змінити та до чого готуватися бухгалтерам

Рада розгляне закони про продовження воєнного стану з 05.11.2025 до 03.02.2026 вже 21 жовтня
Наступного тижня Верховна Рада планує чергове продовження дії воєнного стану та загальної мобілізації. Це буде вже 17-те продовження, яке забезпечить безперервність правового режиму воєнного часу та мобілізаційних заходів в Україні до 3 лютого 2026 року

Нова форма заяви-розрахунку для лікарняних. Небезпечні підписи головбуха. Зміни в підтвердженні податкових платежів. Податковий імунітет і ліміт на допомогу. 🙋♀️ Вечірній бухгалтер від 15.10.2025
Коротко, структурно, зрозуміло розповідаємо про головні бухгалтерські новини на цей час. Радимо кращі статті та консультації дня, даємо зразки документів. І зовсім трошки професійного гумору 😉

Сьогодні
20 жовтня – останній день сплати ЄСВ ФОПами за ІІІ квартал: хто може не платити за новими правилами
ФОПи повинні сплачувати єдиний соціальний внесок (ЄСВ) у встановлені законодавством строки. У 2025 році за ІІІ квартал останній день сплати припадає на 20 жовтня. Водночас важливо знати правильні реквізити для платіжок, мінімальний і максимальний розмір внеску, а також можливості сплати через єдиний рахунок

Бухгалтер додатково виконує обов’язки кадровика і відповідального за військовий облік: як оформити
На невеликих підприємствах досить часто бухгалтеру доручають виконувати не тільки бухгалтерські обов’язки, а й обов’язки, які стосуються інших професій, зокрема, щодо ведення кадрового обліку, а також його призначають відповідальним за ведення військового обліку. У статті розглянемо, як правильно оформити виконання таких обов’язків бухгалтером, щоб при перевірці не виникало ніяких питань, та підкажемо, які нюанси слід врахувати

Під час використання єдиного рахунку не можна сплачувати кошти на інші рахунки, – ДПС
Під час використання платником єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, ЄСВ та інших платежів платник не має права сплачувати такі кошти на інші рахунки, відкриті Казначейством

Помилка в даті акта: коли податковий кредит буде неправомірним
Помилка в даті акта наданих послуг може обійтися підприємству дорого – витрати не визнаються, а податковий кредит доведеться виключити. Якщо у документі зазначено, що послуги надані в березні, а акт складено 1 квітня, то він містить недостовірний реквізит і вважається оформленим з порушенням. Як вирішити цю ситуацію пояснює податкова експертка Мар'яна Кавин

Чи є можливість обійти нові вимоги до ЗП продавців підакцизних товарів
Після набуття чинності Закону №4536 ФОП з найманими працівниками має дотримуватись вимог по розміру зарплати. У ФОП працює 2 продавці підакцизних товарів, але він не може сплачувати їм по 12 000 грн. Можна перевести їх на неповний робочий день? Чи є якісь інші варіанти, щоб обійти таку зарплату?

Листування з ДПС через Електронний кабінет платника
Платники податків можуть налагодити електронне листування з податковою через Електронний кабінет, подавши відповідну заяву. Це дає змогу миттєво отримувати документи та повідомлення, зменшити кількість особистих візитів і забезпечити постійний доступ до архіву листування

Оплата через QR-код: чи застосовувати РРО / ПРРО у разі реалізації товарів, робіт, послуг
Застосування РРО чи ПРРО залежить від способу отримання коштів, а не від форми розрахунків. Якщо QR-код містить банківські реквізити у форматі IBAN, касовий апарат не обов’язковий

Як вірно вносити записи до трудової книжки
В ФПУ пояснили, що усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться після видання наказу. Це потрібно зробити не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення – у день звільнення

Бізнес закликає скоротити строк розгляду заявок на перебронювання до 24 годин
ФРУ звернулася до Уряду з ініціативою враховувати мобілізованих працівників, яким компанії продовжують виплачувати заробітну плату. А також скоротити строк розгляду заявок на перебронювання до 24 годин

Оплата без зайвих даних: НБУ удосконалює порядок безготівкових операцій
Національний банк України доопрацював проєкт постанови щодо оновлення правил безготівкових розрахунків і запрошує учасників ринку надати пропозиції до 26 жовтня 2025 року. Зокрема, НБУ пропонує уточнені вимоги до реквізитів платіжних інструкцій та спрощення під час оплати комунальних послуг

Як правильно подати апеляцію: Одеський апеляційний суд зробив зрозумілу інфографіку для всіх
Апеляційний суд представив інфографіку, що містить узагальнену інформацію для учасників судового процесу у цивільних, кримінальних та адміністративних справах. Інформаційний матеріал пояснює, коли, куди і як подавати апеляційну скаргу, а також які документи потрібно долучати

ВВП України зріс, але повільніше: НБУ пояснює, що стоїть за цифрами Держстату
Споживчий попит залишається головним драйвером зростання ВВП, але вплив війни та падіння агровиробництва відчутний. У другому півріччі очікується прискорення завдяки збору врожаїв та збільшенню бюджетних стимулів

Транспортна первинка: облік у перевізника
Транспортна первинна документація – обов’язковий елемент діяльності кожного перевізника. Правильне оформлення документів допомагає уникнути проблем під час податкових перевірок. У статті розглянемо вимоги до первинної документації у сфері перевезень та пояснимо як перевізнику обліковувати та оподатковувати послуги з перевезення

Як позбутися ризикового статусу платника ПДВ
Присвоєння ризикового статусу платнику ПДВ – не просто бюрократична формальність, а реальна загроза для бізнесу. Адже це значить, що більшість податкових накладних (далі – ПН) йому будуть блокувати (за винятком, тих які підлягають безумовній реєстрації). Заблоковані податкові накладні можуть позбавити контрагентів податкового кредиту, підвищити ризик відмови у співпраці та завдати репутаційних збитків. Тому якнайшвидше позбавлення ризикового статусу є однією із пріоритетних задач платника ПДВ. У цій статті розберемося, чому платника відносять до ризикових, як визначити справжню причину такого рішення та які документи потрібно підготувати, щоб максимально швидко позбутися статусу ризикового

Аграрії сплачуватимуть податок на прибуток за окремими операціями
Законом №4577-IX платників єдиного податку четвертої групи частково прирівняно до платників податку на прибуток у частині доходів від цінних паперів та корпоративних прав. Відтепер для таких платників запроваджено річний звітний період щодо доходів, отриманих від операцій із цінними паперами та корпоративними правами
