Порядок взаємодії комплаєнс-менеджера з платниками податків

ДПС встановлює детальну процедуру взаємодії комплаєнс-менеджера з платниками податків, що характеризуються високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Він регламентує процес закріплення комплаєнс-менеджера, порядок надання консультацій, а також використання засобів дистанційного зв'язку, зокрема відеоконференцій, для взаємодії з платниками. Окремо визначені вимоги до організації роботи, консультацій, а також моніторинг та фіксація проведених комунікацій

Наказом Державної податкової служби України від 31.10.2024 №788 «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» затверджено:


  1. Порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Порядок);
  2. Рекомендації щодо правил спілкування комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства при наданні консультування.


Отже, затверджений Порядок регламентує діяльність комплаєнс-менеджерів, що взаємодіють із платниками податків, які демонструють високий рівень добровільного дотримання податкового законодавства. Згідно з цим порядком, комплаєнс-менеджер буде відповідати за надання консультацій та комунікацію з платниками податків щодо їхніх обов'язків.


Процедура передбачає закріплення комплаєнс-менеджера за конкретними платниками податків та організацію ефективної роботи через дистанційні засоби зв'язку, включаючи відеоконференції. Важливим є також фіксування консультацій та обов'язкове внесення змін до відповідних наказів у разі змін або виключення платників зі спеціального переліку.


Комплаєнс-менеджер повинен забезпечити чіткість та прозорість наданих консультацій, інформувати платників про податкові ризики та контролювати процеси, пов'язані з податковими зобов'язаннями, щоб забезпечити їх своєчасне виконання. Всі звернення реєструються у внутрішній інформаційно-комунікаційній системі ДПС, що дозволяє контролювати якість виконання обов'язків та ефективність взаємодії з платниками.


Більш детально про Порядок формування та оприлюднення переліку Клубу Білого Бізнесу за посиланням


Додаткові матеріали


  1. Порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (Завантажити)
  2. Додаток 1 до Порядку організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (пункт 2.1. розділу ІІ) (Завантажити)
  3. Додаток 2 до Порядку організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (пункт 3.4 розділу ІІІ) (Завантажити)
  4. Додаток 3 до Порядку організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (пункт 8.1 розділу VІІІ) (Завантажити)
  5. Рекомендації щодо правил спілкування комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства при наданні консультування (Завантажити)
  6. Додаток до Рекомендацій щодо правил спілкування комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства при наданні консультування (пункт 5) (Завантажити)


Джерело: ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Стаття
Кадрова робота
14.05.2025

Призупинення дії трудового договору: незабаром – нові вимоги для роботодавців

У період воєнного стану українське трудове законодавство зазнало суттєвих змін, спрямованих на адаптацію умов праці до сучасних викликів. Одним із важливих механізмів стало призупинення дії трудового договору – тимчасовий інструмент, який дозволяє зберігати правові відносини між працівником і роботодавцем навіть за умов, коли виконання трудових обов’язків неможливе через збройну агресію.На сьогоднішній день до механізму призупинення внесено значні уточнення, які затверджені новим Законом України №4412-IX. Що саме зміниться у процедурі, які нові обмеження встановлено для строків призупинення, та які права мають працівники і роботодавці? Розглянемо основні положення й практичні аспекти цих нововведень