Професії від 7eminar.academy!🎓

ФОП 3 група зареєстрований 31 березня 2026: коли починати платити ЄСВ

ФОП зареєстрований платником єдиного податку 3 групи 5% з 31.03.2026. З якого місяця потрібно сплачувати ЄСВ?

5

814

Подобаються наші матеріали? Додайте нас в улюблені джерела Google, щоб частіше бачити наші новини в пошуку та ШІ-оглядах в Google.

Додати


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


За березень вже потрібно сплатити 1902,34 грн.


Якщо ФОП при державній реєстрації обрав 3 групу єдиного податку, то він вважається платником єдиного податку з дати такої реєстрації. У цьому випадку це 31.03.2026 року. Така норма прямо передбачена п. 298.1.2 Податкового кодексу України.


Це означає, що всі податкові зобов’язання, у тому числі зі сплати ЄСВ, виникають з цієї ж дати. Незважаючи на те, що діяльність фактично могла тривати лише один день у березні, законодавство не передбачає пропорційного розрахунку внеску, тому ЄСВ сплачується за повний місяць.


Це регламентовано п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), відповідно до якого ЄСВ для ФОП нараховується у розмірі не менше мінімального страхового внеску за місяць. При цьому не має значення кількість днів перебування у статусі підприємця. Обов’язок виникає за весь місяць.


Таким чином, за березень 2026 року потрібно сплатити мінімальний страховий внесок у повному обсязі. У 2026 році він становить 1902,34 грн. Відсутність доходу або фактичної діяльності не звільняє від цього обов’язку.


Щодо строків сплати, вони визначені ч. 8 ст. 9 Закону №2464. ЄСВ сплачується поквартально до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом. «До 20 числа» означає, що 19 число – це останній день сплати.


Отже, ЄСВ потрібно сплатити до 19.04.2026 року. Але оскільки 19 квітня – це неділя, то останнім днем сплати буде 20 квітня (ЗІР, 201.04), але ми не радимо затягувати сплату, тому краще сплатити 17 квітня, у п'ятницю.


Таким чином, перша сплата ЄСВ здійснюється вже за місяць державної реєстрації. Для ФОП, зареєстрованого 31 березня, це означає обов’язок сплатити внесок за березень у повному розмірі. Це відповідає чинному законодавству та практиці його застосування.



Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Новоствореному ФОП в Дії показує суму ЄСВ за повний квартал: чи потрібно платити

ЄСВ ФОП 2026: хто нараховує штрафи та як розрахувати пеню

ФОП-інвалід війни 3 групи, який отримує пенсію: чи потрібно платити ЄСВ

Чи повинен ФОП в декреті сплачувати ЄСВ за себе: що змінилось з 01.01.2026

Як ФОПу на загальній системі сплачувати ЄСВ у місяцях прийняття або звільнення з роботи

Як ФОП уникнути подвійного нарахування єдиного внеску: перелік документів

5

814

2

16

5

613

2

12

2

33

2

89

6

1352

11

15555

2

27

3

28

5

515

21

44693

3

845

5

60

6

5374

2

14

2

15

7

79

2

82

6

652

3

22