Кабмін постановою від 13.08.2025 №986 вніс зміни до Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги.
Уточнено поняття «сім'я»
Сім’єю вважаються особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки. Одинока особа також вважається сім’єю та має права члена сім’ї.
Які документи потрібно подати для виплати базової соціальної допомоги
Базова соціальна допомога призначається в автоматичному режимі програмними засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі – Єдина система) у режимі реального часу на підставі
- заяви про намір отримати базову соціальну допомогу (далі – заява про намір), яка формується засобами Єдиної системи на основі запиту уповноваженого представника сім’ї, поданого засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія),
та
- заяви про призначення базової соціальної допомоги (далі – заява про призначення), поданої уповноваженим представником сім’ї в електронній формі засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
Як формується заява про призначення базової соціальної допомоги
Заява про призначення формується засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) у формі, зручній для сприйняття її змісту, і містить відомості:
1) про уповноваженого представника сім’ї:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- стать;
- дата народження;
- місце народження; серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон або посвідки на постійне або тимчасове проживання;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
- адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування);
- адреса фактичного місця проживання (за наявності);
- контактні дані (номер телефону та / або адреса електронної пошти);
- номер поточного рахунка, до якого емітовано електронний платіжний засіб «Дія. Картка», відкритий в уповноваженому банку, через який здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ;
- сімейний стан;
2) про членів сім’ї уповноваженого представника сім’ї:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- стать; дата народження;
- серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон або посвідки на постійне або тимчасове проживання;
- для дитини віком до 14 років, а в разі відсутності паспорта громадянина України – до 16 років – серія та номер свідоцтва про народження дитини
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
- сімейний стан / сімейний зв’язок;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (для неповнолітніх членів сім’ї – за наявності);
- контактні дані (номер телефону та / або адреса електронної пошти);
3) майбутній (орієнтовний) розмір базової соціальної допомоги
Які відомості враховуються під час розрахунку майбутнього (орієнтовного) розміру базової соціальної допомоги
Під час розрахунку майбутнього (орієнтовного) розміру базової соціальної допомоги засобами Єдиної системи або інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України перевіряються та підтверджуються такі відомості:
- з відомчої інформаційної системи ДМС через єдину інформаційну систему МВС – відомості про адресу задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування);
- з Єдиного державного демографічного реєстру засобами центральної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС – відомості про прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), стать, дату народження, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, або посвідки на постійне або тимчасове проживання;
- про адресу зареєстрованого / задекларованого місця проживання (перебування) – у разі відсутності відомостей у відомчій інформаційній системі ДМС;
- із Державного реєстру актів цивільного стану громадян – відомості про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, народження;
- із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та страховий стаж;
- із Державного реєстру фізичних осіб – платників податків – відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та доходи уповноваженого представника сім’ї та членів його сім’ї, а також групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа – підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування;
- із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно – відомості про право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок);
- із Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, – відомості про знищення / пошкодження житлового приміщення (квартири, будинку);
- з Єдиного державного реєстру транспортних засобів засобами центральної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС – відомості про наявність транспортних засобів;
- з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб – відомості про перебування на обліку як внутрішньо переміщеної особи;
- з Єдиної державної електронної бази з питань освіти – відомості про форму здобуття освіти щодо осіб, які досягли 18 років;
- з Єдиної системи – відомості про наявність інвалідності, про отримання базової соціальної допомоги, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.
Як відбувається підтвердження згоди на розмір базової соціальної допомоги
Уповноважений представник сім’ї та всі повнолітні члени його сім’ї протягом 72 годин з моменту отримання повідомлення про майбутній (орієнтовний) розмір базової соціальної допомоги повинні підтвердити згоду з майбутнім (орієнтовним) розміром такої допомоги.
Підтвердження згоди з майбутнім (орієнтовним) розміром базової соціальної допомоги здійснюється шляхом накладення віддаленого кваліфікованого електронного підпису «Дія. Підпис» («Дія ID») або КЕП уповноваженого представника сім’ї та кожного з повнолітніх членів його сім’ї, на сформовану засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) заяву про призначення.
У разі надання згоди на припинення раніше призначених видів державної допомоги засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) кожному повнолітньому члену сім’ї відображається вид та розмір державної допомоги, яка буде припинена.
Як буде здійснюватися виплата базової соціальної допомоги
Під час звернення за призначенням базової соціальної допомоги через органи Пенсійного фонду України (за технічної можливості) така допомога, призначена на сім’ю, може виплачуватися рівними частинами (із заокругленням до найближчого цілого числа, більшого за розрахункове) на кожну повнолітню особу з числа членів сім’ї за спільним бажанням усіх таких осіб (крім випадків звернення в електронній формі засобами мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія)
Джерело: Постанова КМУ від 13.08.2025 №986
Читайте більше:
Базова соціальна допомога: оформлюйте вже в Дії
Базова соціальна допомога: що враховується до доходу сім'ї, а що – ні
Базова соціальна допомога: Мінсоцполітики розпочало тестування
Базова соціальна допомога в Україні: як отримати