Реклама об’єктів будівництва: найпоширеніші порушення

Держпродспоживслужба наводить основні ознаки недобросовісної реклами, які можуть свідчити про ризики для інвесторів. Серед них: відсутність інформації про дозвіл на будівництво, ідентифікатора об'єкта, даних про замовника та підрядника, а також використання непідтверджених гарантій

85


Держпродспоживслужба продовжує системно перевіряти рекламу об’єктів будівництва по всій території України. За результатами першого півріччя 2025 року найбільше порушень вимог рекламного законодавства виявлено у Закарпатській області.


Тут зафіксовано 16 випадків порушення статті 25-1 Закону України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу», яка визначає чіткі вимоги до змісту реклами житлових і нежитлових об’єктів на етапі будівництва.


Що вважається порушенням?


  1. Відсутність на рекламних носіях інформації про дозвільну документацію, зокрема – дозволу на виконання будівельних робіт.
  2. Не зазначено ідентифікатор об’єкта в Реєстрі будівельної діяльності.
  3. Не вказано замовника, підрядника або проєктувальника об’єкта будівництва.
  4. Порушення вимог до об’єктів класу наслідків СС2/СС3 – зокрема, відсутність ліцензії на будівельну діяльність.
  5. Не наведено інформацію про право користування земельною ділянкою.
  6. Відсутня вебадреса, за якою споживач може ознайомитися з повною інформацією про об’єкт.
  7. Використання маніпулятивних формулювань без документального підтвердження (наприклад: «є всі дозволи», «гарантоване введення в експлуатацію» тощо).

Такі порушення створюють реальні ризики для громадян, які можуть інвестувати в об’єкти, що не мають законних підстав для будівництва або продажу. Це може призвести до втрати коштів, затримки введення в експлуатацію або неможливості оформлення права власності

Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор підкреслює:

Реклама об’єктів будівництва повинна бути повною, достовірною та прозорою. Рекламувати об’єкт будівництва дозволено лише за наявності всіх необхідних документів та повної, правдивої інформації про забудовника, дозвільну документацію та стан об’єкта. Недостовірна інформація – це ризик для споживача і відповідальність для рекламодавця.

Джерело: Держпродспоживслужба


Читайте більше:


Реклама у формі спаму заборонена

Реклама знижок: що має знати споживач та продавець

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

85

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

7

206

277

22

1006

842

89

18

48

32

20

Стаття
ЗЕД
21.11.2025

Бракований імпорт: облік кредит-ноти від нерезидента

Розглядаємо облік операції, коли українське підприємство-імпортер отримує від нерезидента кредит-ноту (знижку на майбутні поставки) у відповідь на претензію щодо бракованого товару. У бухгалтерському обліку визнання претензії відображається як дохід (Дт 374 Кт 715) за курсом НБУ на дату кредитового авізо. Подальший взаємозалік заборгованостей відображається (Дт 632 Кт 374) і вимагає обов’язкового розрахунку курсової різниці за монетарною заборгованістю (рах. 632). В обліку податку на прибуток операція відображається за правилами бухобліку, без податкових коригувань. Щодо ПДВ, зміна суми заборгованості за кредит-нотою не є підставою для коригування «ввізного» податкового кредиту за імпортований товар, якщо при цьому не змінюється митна вартість (підтверджується аркушем коригування до МД). При подальшому постачанні цього імпортованого товару мінбазою ПДВ залишається ціна його придбання, тобто без урахування отриманої знижки

основне зображення для Бракований імпорт: облік кредит-ноти від нерезидента

20

334

855

47

13

12

14

13

10