Реклама об’єктів будівництва: найпоширеніші порушення

Держпродспоживслужба наводить основні ознаки недобросовісної реклами, які можуть свідчити про ризики для інвесторів. Серед них: відсутність інформації про дозвіл на будівництво, ідентифікатора об'єкта, даних про замовника та підрядника, а також використання непідтверджених гарантій


Держпродспоживслужба продовжує системно перевіряти рекламу об’єктів будівництва по всій території України. За результатами першого півріччя 2025 року найбільше порушень вимог рекламного законодавства виявлено у Закарпатській області.


Тут зафіксовано 16 випадків порушення статті 25-1 Закону України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу», яка визначає чіткі вимоги до змісту реклами житлових і нежитлових об’єктів на етапі будівництва.


Що вважається порушенням?


  1. Відсутність на рекламних носіях інформації про дозвільну документацію, зокрема – дозволу на виконання будівельних робіт.
  2. Не зазначено ідентифікатор об’єкта в Реєстрі будівельної діяльності.
  3. Не вказано замовника, підрядника або проєктувальника об’єкта будівництва.
  4. Порушення вимог до об’єктів класу наслідків СС2/СС3 – зокрема, відсутність ліцензії на будівельну діяльність.
  5. Не наведено інформацію про право користування земельною ділянкою.
  6. Відсутня вебадреса, за якою споживач може ознайомитися з повною інформацією про об’єкт.
  7. Використання маніпулятивних формулювань без документального підтвердження (наприклад: «є всі дозволи», «гарантоване введення в експлуатацію» тощо).

Такі порушення створюють реальні ризики для громадян, які можуть інвестувати в об’єкти, що не мають законних підстав для будівництва або продажу. Це може призвести до втрати коштів, затримки введення в експлуатацію або неможливості оформлення права власності

Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор підкреслює:

Реклама об’єктів будівництва повинна бути повною, достовірною та прозорою. Рекламувати об’єкт будівництва дозволено лише за наявності всіх необхідних документів та повної, правдивої інформації про забудовника, дозвільну документацію та стан об’єкта. Недостовірна інформація – це ризик для споживача і відповідальність для рекламодавця.

Джерело: Держпродспоживслужба


Читайте більше:


Реклама у формі спаму заборонена

Реклама знижок: що має знати споживач та продавець

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇