Оренда нерухомості ФОП: нюанси подання форми 20 ОПП
Чи потрібно подавати на всі об'єкти форму 20 ОПП? Чи є додаткові нюанси при здачі нежитлової нерухомості і оренду?
Так, повідомлення за формою № 20-ОПП необхідно подати щодо всіх об'єктів нерухомості, які використовуються у підприємницькій діяльності. При передачі в оренду нежитлового приміщення ФОП 2 групи слід враховувати обмеження щодо кола орендарів, площі нерухомості, а також особливості оподаткування земельної ділянки та нерухомого майна.
Відповідно до п. 63.3 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text та розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів № 1588 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1562-11 платники податків зобов'язані повідомляти контролюючий орган про всі об'єкти оподаткування та об'єкти, пов'язані з оподаткуванням. Форма № 20-ОПП подається окремим рядком щодо кожного об'єкта нерухомості, тобто окремо щодо кожного із двох житлових приміщень та окремо щодо нежитлового приміщення, протягом 10 робочих днів після виникнення відповідних змін.
Відповідно до п. 8.4 Порядку № 1588 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1562-11 принцип укрупнення інформації не застосовується до об'єктів нерухомого майна, які мають окремі реєстраційні номери. У формі № 20-ОПП щодо об'єкта, який здається в оренду, у графі 14 зазначається код стану об'єкта «9», у графі 15 — код права «1» (право власності), а у графі 17 — реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна з Державного реєстру речових прав.
Відповідно до пп. 2 п. 291.4 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text ФОП — платник єдиного податку другої групи має право надавати послуги, у тому числі з надання майна в оренду, лише населенню та платникам єдиного податку. Надання в оренду житлового або нежитлового приміщення юридичним особам чи ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, неприбутковим організаціям або нерезидентам не відповідає умовам перебування на другій групі єдиного податку.
Підпунктом 291.5.3 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text встановлено, що платниками єдиного податку не можуть бути фізичні особи — підприємці, які надають в оренду житлові приміщення загальною площею понад 400 кв. м, нежитлові приміщення (будівлі, споруди) загальною площею понад 900 кв. м або земельні ділянки загальною площею понад 0,2 га.
У Реєстрі платників єдиного податку має бути зазначений КВЕД 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна». Крім того, у відомостях про місце провадження господарської діяльності повинні бути зазначені адреси всіх об'єктів нерухомості, що використовуються для надання в оренду.
Якщо договором передбачено відшкодування орендарем вартості комунальних послуг, доцільно визначити, що їх вартість входить до складу орендної плати, щоб порядок оподаткування відповідав умовам здійснення підприємницької діяльності.
Відповідно до пп. 4 п. 297.1 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text звільнення платників єдиного податку від сплати земельного податку не застосовується щодо земельних ділянок, на яких розташоване нерухоме майно, що передається в оренду. Крім того, пп. 266.4.3 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text передбачає, що пільги з податку на нерухоме майно не застосовуються до об'єктів нерухомості, які використовуються їх власниками з метою одержання доходів, зокрема передаються в оренду.
Якщо договір оренди нерухомого майна укладається на строк три роки або більше, він підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації права користування відповідно до ст. 793 Цивільного кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3863.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Розбіжність одиниць виміру: ПДВ та облік сільгосппродукції
ТОВ придбало та перепродало 1 мішок ячменю (код УКТЗЕД 1003, вага 50 кг). Постачальник (ФОП без ПДВ) надав видаткову накладну в мішках. Згідно з вимогами законодавства…
Обов'язкові реквізити для сплати ЄСВ, ПДФО та ВЗ
Є відповідь АІ
Виплата компенсацій за невикористану відпустку померлого працівника: рекомендації
Як уникнути податків на нерухомість після знищення складу
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт по інвалідам: необхідні дані
Звітування за лікарняний: ЄСВ, ПДФО та нюанси фонду
Відповідь АІ схвалено експертом
Реєстрація бухгалтерської фірми у фінмоніторингу та ризики клієнтів
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно подавати додатки до декларації ФОП 3 групи
Чи потрібно вказувати унікальний номер в ТТН обов'язково
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оренда автомобіля під час відрядження: облік витрат і документи
Працівник поїхав у закордонне довготривале (3 місяці) відрядження. там бере в оренду автомобіль на весь час перебування у відрядженні і виконанні службових обов'язків. при звичайних відрядженнях по україні завжди оформлюються подорожні листи, на підставі…
Податкові наслідки отримання коштів за оренду від родичів
Відповідь АІ відхилено експертом
Штраф за порушення строків реєстрації РК: правомірність дій ДПС
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Пільги з ПДВ для постачання БпЛА: правові нюанси та механізми
Чи поширюється пільга з ПДВ (п. 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ) на постачання БпЛА, якщо Покупцем і Отримувачем є ТОВ, якому наказом МОУ надано повноваження з ППО та утримання групи ППО (Постанова КМУ від 19.11.2025 № 1506)?
ТОВ відсутні у прямому переліку…
Документи та податкові наслідки продажу ЗІЛів фізичній особі
Питання щодо сплати ЄСВ для ФОП з інвалідністю 3 групи
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Правила обліку продажу застарілих телефонів в мікропідприємстві
Проблеми зі здачею звіту після реєстрації ТОВ в Києві
Максимальна кількість працівників на неповний робочий день та зниження окладу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Відповідальність керівника за відсутність працівника на виклику ТЦК
Відповідь АІ схвалено експертом


