Оподаткування транспортного податку юр. особи: суперечності та умови
підскажіть будь ласка чи має юр.особа яка придбала авто зараз 2025 року випуску, є в переліку авто на сайті мін.економіки та середньоринкова вартість становить на сайті мін економіки менше 375 мін.зарплат.
чи повинна юр.особа ставати обєктом оподаткування транспортного податку?
згідно п. 267.2.1має виконуватись 2 умови ці одночасно але є суперечливі роз'яснення ДФС
Так, автомобіль є об’єктом оподаткування транспортним податком за умови, що він включений до переліку легкових автомобілів, який щорічно затверджується Міністерством економіки України, та відповідає критерію віку — не більше 5 років з року випуску.
Базою оподаткування транспортним податком є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування цим податком.
Легкові автомобілі – автомобілі, які за своєю конструкцією й обладнанням призначені для перевезення пасажирів із кількістю місць для сидіння не більш ніж дев’ять із місцем водія включно (ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-III).
Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, які одночасно відповідають таким критеріям:
з року їх випуску минуло не більш ніж 5 років (включно). Визначити рік випуску можна за супровідними документами на авто;
середньоринкова вартість авто становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (МЗП), установленої станом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2026 році – 375 × 8647 грн = 3 242 625 грн) (пп. 267.2.1 ПКУ).
Середньоринкову вартість автомобіля визначає Мінекономіки за Методикою, затвердженою постановою КМУ від 18.02.2016 №66, станом на 1 січня податкового (звітного) року на підставі:
марки;
моделі;
року випуску;
об’єму циліндрів двигуна;
типу пального.
Мінекономіки визначає таку вартість авто й щороку, до 1 лютого, на своєму офіційному веб-сайті розміщує перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком на поточний рік.
Але майте на увазі, що ключовим критерієм віднесення транспортного засобу до об’єктів оподаткування транспортним податком є саме його наявність у відповідному переліку. Навіть, якщо самостійно розрахована вами середньоринкова вартість автомобіля буде меншою за 375 мінімалок, це не звільнить вас від сплати транспортного податку, якщо автомобіль включено до зазначеного переліку. На цьому наголошують і податківці в ІПК від 04.01.2018 №24/6/99-99-12-02-03-15/ІПК. І навпаки, якщо вартість транспортного засобу за калькулятором перевищує 375 мінімальних зарплат, але його немає в переліку, – сплачувати транспортний податок не потрібно.
Мінекономіки протягом звітного року може доповнити перелік за зверненням ДПС та/або власника легкового автомобіля, інформація про марку, модель якого відсутня на офіційному веб-сайті Мінекономіки, але який відповідає критеріям для оподаткування транспортним податком.
Навіть якщо перелік буде доповнено посеред року, транспортний податок доведеться сплатити за весь рік (ІПК ДФС від 02.01.2018 №9/6/99-99-12-02-03-15/IПК). Тобто, якщо Мінекономіки доповнює Перелік відповідним легковим автомобілем, у тому числі після 1 лютого податкового (звітного) року, то такий автомобіль є об’єктом оподаткування транспортним податком починаючи з 1 січня податкового (звітного) року (див. роз'яснення ГУ ДПС в Одеській області, ГУ ДПС у Луганській області).
Отже, легкове авто є об’єктом оподаткування транспортним податком, якщо він зазначений у Переліку легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком
https://7eminar.ua/news/6795-transportnii-podatok-2025
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Коригування помилково зареєстрованої податкової накладної: поради та рекомендації
ПДВ при передачі телефонів благодійній організації ветеранів війни
Проблема з подачею звіту ЄСВ: рядок 081 не заповнено
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Облік витрат на програмне забезпечення: ділити чи не ділити
здійснення автоматизованого адміністрування та оптимізації комплексу процесів HR PRO (до 150 користувачів) з 21.08.2026р. по 20.09.2026р.
Чи можна просто відобразити…
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення звіту про внесок на підтримку осіб з інвалідністю
в першому ТОВ взагалі не має СКШП ,тільки 2 зовнішніх сумісники?
в другому ТОВ - 4 СКШП (з них 2…
Відомості з пенсійного фонду для звіту про осіб з інвалідністю
Обов'язковість виписки податкової накладної при передоплаті товарів
Визначення штатної одиниці для працівника з неповним робочим днем
Відповідь АІ схвалено експертом
Терміни виплати лікарняних та обов'язки щодо податків підприємства
Просимо уточнити:
У який строк потрібно виплатити…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Податок на прибуток: чи потрібно звітувати за рекламу в іншому місті
Виправлення помилок у звітності з ЄСВ за відпускні дні
Відповідь АІ схвалено експертом
Обчислення виплат для звітності по інвалідності в бухобліку
Відповідь АІ схвалено експертом
Проблеми з подачею звітності для нерезидента без по батькові
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно ФОП звітувати про декретні виплати в 4ДФ
Коди для 1ДФ: утримання ПДФО та військового збору при виплатах
Розрахунок середньомісячної зарплати для працівників з шкідливими умовами праці
Відповідь АІ схвалено експертом
Запитання щодо звітності про внески на працевлаштування інвалідів
Відповідь АІ схвалено експертом
Благодійна допомога церкві: податкові аспекти та бухгалтерський облік
Просимо роз’яснити:
Чи встановлена максимальна сума такої допомоги у 2026 році?
Чи обов’язково…
Оренда даху для сонячних панелей: важливі нюанси та документи
ТОВ, загальна система оподаткування, платник ПДВ.
Плануємо здати в оренду дах приміщення, сусідньому підприємству для того щоб той розмістив сонячні панелі і споживав ее.
Повністю всі витрати на монтаж та встановлення панелей а також ремонт криші…


