Включення збитків дочірнього підприємства-нерезидента у декларацію з ПНП
Якщо підприємство не застосовує податкові різниці: збитки враховуються у періоді їх виникнення в бухгалтерському обліку (через метод участі в капіталі або при списанні інвестиції).
Якщо підприємство застосовує податкові різниці: поточні збитки дочірньої компанії (через метод участі в капіталі) не зменшують об'єкт оподаткування, оскільки вони нівелюються збільшуючою податковою різницею. Остаточний фінансовий результат від ліквідації інвестиції відображається в періоді завершення ліквідації за правилами бухобліку.
Якщо материнське підприємство володіє часткою в дочірньому підприємстві, воно зазвичай використовує для бухобліку метод участі в капіталі (МУК) згідно з п. 11-12 НП(С)БО 12 "Фінансові інвестиції" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0284-00#Text
В такому випадку частка інвестора у збитку дочірнього підприємства зменшує балансову вартість інвестиції та визнається витратами (проводка Дт 961 Кт 141).
При закритті (ліквідації) дочірнього підприємства інвестиція списується з балансу. Різниця між отриманими активами при розподілі майна та балансовою вартістю інвестиції визнається доходом або витратами (Дт 971 Кт 141).
Якщо підприємство не застосовуєте податкові різниці, то об'єкт оподаткування податком на прибуток повністю відповідає фінансовому результату в бухобліку згідно з пп. 134.1.1 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n10624). Такі платники включають збитки до декларації в тому періоді, коли вони відображені в обліку (щоквартально або щорічно).
Якщо підприємство застосовує податкові різниці, в такому випадку діють спеціальні правила:
- фінансовий результат збільшується на суму втрат від інвестицій в дочірні підприємства, розрахованих за методом участі в капіталі (пп. 140.5.3 ПКУ). Це означає, що поки дочірнє підприємство працює і приносить збитки, ці збитки фактично не зменшують ваш податок на прибуток.
- при остаточному закритті (ліквідації) дочірнього підприємства відбувається вибуття фінансової інвестиції. Для операцій з корпоративними правами в іншій, ніж цінні папери, формі, ПКУ не передбачає окремих податкових різниць при їх відчуженні або ліквідації. Отже, результат від списання інвестиції (витрати) враховується за правилами бухгалтерського обліку в періоді завершення ліквідації.Для включення витрат від ліквідації нерезидента до декларації необхідно мати офіційні документи з країни реєстрації нерезидента, що підтверджують завершення процедури ліквідації (витяг з торгового реєстру тощо), належним чином легалізовані та перекладені.
Якщо ліквідація дочірнього підприємства призведе до загального збитку по вашій компанії за підсумками року, ви зможете переносити цей податковий збиток на наступні періоди (крім великих платників податків, для яких діє обмеження 50%) згідно пп. 140.4.4 ПКУ.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Виписка податкової накладної: нюанси оренди та платежів
Наслідки надання послуг між ФОП різних груп оподаткування
Як виправити звіт 4ДФ через невірний ідентифікаційний код
Перехід з 3 групи на 2: обмеження обороту в 2026 році
Обов’язок подання Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Прошу надати відповідь щодо обов’язку подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіт мають подавати всі роботодавці, які використовують найману працю чи лише ті, у яких середньооблікова…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно укладати трудовий договір директору за сумісництвом
Відповідь АІ схвалено експертом
Строки виплати відпускних та врахування премій у розрахунках
ФОП 3 групи: сплата податків за нерухомість з рахунку
Відповідь АІ схвалено експертом
Штрафи та пеня за несплату внесків на працевлаштування осіб з інвалідністю
Обов'язки ФОП при імпорті навушників без документів з Китаю
Чи дозволено працювати суміснику 10 годин у суботу
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Відповідь АІ схвалено експертом


