Списання переплати з податку на прибуток: терміни та процедури
якщо вже
Дійсно, згідно з п.43.3 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1100 ), «обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені».
Тобто з цього випливає, що цілком логічно, у разі якщо Ви не подавали заяву про повернення переплати протягом 1095 к/днів з дня виникнення – це орієнтовно до 2017 – 2018 р.р., то є усі підстави для списання такої переплати.
Є певні роз’яснення податківців з подібних приводів, наприклад:
«заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених ПКУ, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем виникнення такої переплати або отримання права на таке відшкодування (п. 102.5 ст. 102 ПКУ).
Абзацами першим та другим п. 8 підрозд. 2 розд. ІІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 (далі – Порядок № 5) встановлено, що у разі, якщо платником податків не подано заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені протягом 1095 днів від дня виникнення таких сум, то відповідно до ст. 43 глави 1 розд. II ПКУ такі суми не підлягають поверненню платнику.
… Рішення керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов’язки, про списання підтверджених сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань, що обліковуються більше 1095 календарних днів, на які здійснено накладання кваліфікованого електронного підпису керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов’язки, та кваліфікованої електронної печатки такого органу, вносяться до Реєстру прийнятих рішень та здійснюється автоматичне списання відповідних сум» (роз’яснення ГУ ДПС у Житомирській області «Щодо списання помилково та/або надміру сплачених сум податків, які обліковуються в ІКП більше 1095 днів і на повернення яких платниками не подано заяви» опубліковано 31.01.25 р., посилання на повний текст: https://zt.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/865528.html ).
Отже – підстави для списання переплати виникли ще орієнтовно у 2017 – 2018 р.р., та до цієї дати Ви мали право подати заяву на повернення коштів. Зараз вже не можна повернути.
Також треба зазначити, що ні в ПКУ, ні в Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0321-21#n20 ), не передбачено повідомляти платників податків про списання, це можна просто побачити в електронному кабінеті.
Також немає ні підстав, ні технічної можливості складення уточнюючої декларації з податку на прибуток за 2014 р. – адже давно минув строк 1095 к/днів, який передбачений згідно з п.102.1 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n2287 ) для подання такої декларації.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Виписка податкової на передплату без коригування після повернення товару
Відповідь АІ схвалено експертом
Уточнення щодо подання звіту 4ДФ та недостачі копійок
Перегляд термінів амортизації медобладнання: документи та податкові наслідки
Перехід на ПДВ для юрособи з єдиного податку у 2027 році
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Оформлення операцій з корпоративною картою та виплатою зарплати
Питання щодо заповнення звіту про працевлаштування інвалідів
Проблеми з податковою: документи для заблокованої накладної від ФОП
ЮО на з/с платники ПДВ, Ми купили товар у ФОП і продали ЮО, на що була складена податкова накладна, яку було заблоковано . Подали пояснення і податкова запросила додаткові документи , що не стосуються данної реалізації, а придбання у ФОП. Написали, що ФОП не…
Коли нараховувати лікарняні за перші 5 днів
Облік доходу ФОП при недоплаті за експортний товар
Як ТОВ закрити суму внеску після повернення орендодавцю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Перерахування лікарняних на рахунок родича при блокуванні рахунків
Помилка у датах: як уникнути штрафів за ПДВ
Використання пального для генератора: облік та вимоги бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом
Податкова накладна: можливість реєстрації після терміну та наслідки
Відповідь АІ схвалено експертом

