Визначення доходу та податкових зобов'язань після ДТП автомобіля
Дохід від страхового відшкодування визнається у періоді, коли страховиком прийнято рішення про виплату (оформлено страховий акт), а зведену податкову накладну за п. 198.5 ПКУ складати не потрібно, оскільки ремонтні послуги придбані без ПДВ.
Відповідно до визначення доходу, дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що призводить до зростання власного капіталу, за умови достовірної оцінки суми доходу (п. 5 НП(С)БО 15 «Дохід» https://zakon.rada.gov.ua/go/z0860-99). У випадку страхового відшкодування підставою для визнання доходу є документ страховика, яким підтверджено суму відшкодування (страховий акт або аварійний сертифікат). Саме на дату такого документа підприємство отримує право вимоги до страхової компанії, тому виникає дебіторська заборгованість та дохід.
Дата транспортування автомобіля на СТО не впливає на момент визнання доходу, оскільки на цю дату сума страхового відшкодування ще не визначена. Перерахування страховою компанією коштів на СТО (19.01.2026) є фактичною оплатою ремонту і погашенням заборгованості страховика, але не моментом виникнення доходу. Тому дохід від страхового відшкодування відображається у тому звітному періоді, коли страховик оформив страховий акт і визначив суму компенсації.
Облік розрахунків і доходів відшкодування здійснюється відповідно до правил ведення рахунків бухгалтерського обліку, встановлених Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку (наказ Мінфіну №291) .
Проведення:
Визнано дохід від страхового відшкодування — Дт 375 – Кт 746
Перерахування страховою компанією коштів СТО розглядається як оплата зобов’язання підприємства перед СТО третьою особою.
Проведення:
Перерахування страховою компанією коштів СТО — Дт 371 – Кт 375
Після отримання акта виконаних робіт від СТО (10.03.2026) відображаються витрати на ремонт автомобіля.
Проведення:
Визнано витрати на ремонт автомобіля — Дт 977 – Кт 631
Погашено заборгованість перед СТО за рахунок коштів, сплачених страховиком — Дт 631 – Кт 371
Щодо нарахування компенсуючих податкових зобов’язань з ПДВ. Нарахування таких зобов’язань передбачено у випадку, якщо товари або послуги були придбані з податком на додану вартість і надалі використовуються в неоподатковуваних операціях або не в господарській діяльності (п. 198.5 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text).
У ситуації, коли СТО не є платником ПДВ, у вартості ремонту відсутній податок на додану вартість, а підприємство не формує податковий кредит. Оскільки під час придбання послуг ПДВ не був включений до вартості та не відображався у податковому кредиті, підстав для нарахування компенсуючих податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 Податкового кодексу України не виникає.
Отже, зведена податкова накладна за п. 198.5 Податкового кодексу України не складається.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

