Оптимальні способи списання непрацюючого основного засобу з балансу
Документальне оформлення списання ОЗ:
- створити комісію за наказом керівника (це може бути та ж комісія, що приймає в експлуатацію ОЗ);
визначити причини, чому актив більше не відповідає поняттю ОЗ; - зафіксувати рішення комісії в Акті списання основних засобів (також, в Акті потрібно надати обгрунтовану відповідь, чому ОЗ не підлягає ремонту).
Ліквідацію ОЗ з обліку можна оформляти Актом на списання основних засобів, затверджений Наказом №818, або використовувати Акт на списання довільної форми.
Акт списання основних засобів (ОЗ-3 (наказ № 352))
ПДВ
Можливі різні варіанти нарахування/коригування податкових зобов’язань з ПДВ залежно від особливостей здійснення такої операції з ліквідації основних засобів. Зокрема:
- якщо основні засоби ліквідовуються за самостійним рішенням платника податку, то така операція з їх ліквідації відповідно до абзацу першого п. 189.9 ПКУ підлягає оподаткуванню ПДВ.
- якщо така ліквідація здійснюється у зв’язку зі знищенням або зруйнуванням основних засобів внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства, або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів в інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням (як це передбачено абзацом другим п. 189.9 ПКУ), то у цьому випадку податкові зобов’язання з ПДВ не нараховуються.
Тобто, якщо Ви ліквідуєте ОЗ за самостійним рішенням, то ПЗ можуть бути нараховані на звичайну ціну списаного ОЗ, якщо вона вища залишкової.
Якщо залучаєте експерта (наприклад, майстерню), який надає Вам документ про те, що станок не може надалі експлуатуватись, то взагалі не нараховуєте ПЗ на підставі абз. 2 п. 189.9 ПКУ.
Бухоблік
Ліквідацію ОЗ відображають такими проведеннями:
- Д-т 131 К-т 10 – списання суми накопиченої амортизації ОЗ
- Д-т 976 К-т 10 – списання залишкової вартості списаного ОЗ
Облік ліквідації основних засобів https://7eminar.ua/news/5664-osnovni-zasobi-vibuttya-buxgalterski-provedennya#oblik-likvidatsii-osnovnykh-zasobiv
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Втрата статусу платника ПДВ: проблеми з податковим кредитом
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Документи для кадрів на ФОП: обов'язки та штрафи за недотримання
Співпраця з ФОП: реклама освітніх програм та комунікація
ПДВ на подарунки: податкові накладні та ПДФО для працівників
Перехід на загальну систему: ПДВ за січень і лютий
ПДВ при списанні товарів: що потрібно знати про процедуру
Укладання двомовного договору для ФОП з нерезидентом: нюанси
ФОП 3 група (5%) надає послуги компанії нерезиденту та має …
Чи може ФОП перевести кошти на рахунок Wise
Визначення днів для компенсації відпустки при звільненні працівника
Правила заповнення податкової накладної на реекспорт товарів
Частина імпортованого товару не розмитнилась через перевірку Держпродспоживслужби, деякий час знаходилась …

