Правомірність використання матеріалів замовника у підрядному договорі
Відповідно у локальному кошторисі не прописані матеріали(замовника), тільки вартість їх послуг і акт КБ-2в буде тільки на послуги. Чи це правомірно? Як замовник може списати матеріали?
Так, вартість матеріалів замовника має бути відображена у первинних документах, зокрема у КБ-2в, але не включається до загальної вартості виконаних робіт. Якщо форми КБ-2в/КБ-3 не застосовуються, допускається оформлення іншими документами з обов’язковими реквізитами.
Форми КБ-2в та КБ-3, якими традиційно оформлюються будівельні роботи, не є обов’язковими до застосування, оскільки мають примірний характер (з 2011 року, після змін до Наказу №554). Згідно із законодавством, зокрема ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та п. 2.4 Положення №88 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0168-95#n17, підприємство може застосовувати власні форми первинних документів, якщо вони містять усі обов’язкові реквізити.
Проте, за загальним правилом, якщо у будівництві використовуються матеріали замовника, вони мають бути відображені в первинних документах, які підтверджують виконані роботи. У формі КБ-2в такі матеріали часто зазначаються окремо (наприклад, у вигляді відомості ресурсів витрат замовника) і вираховуються із загальної вартості робіт. Це важливо як для контролю, так і для подальшого списання матеріалів у бухобліку замовника.
Таким чином, відображення вартості матеріалів замовника є доцільним і рекомендованим. Акти можуть мати іншу форму, ніж КБ-2в/КБ-3, але повинні містити усю інформацію про фактичні витрати, включаючи матеріали, які були використані в процесі виконання робіт. Це забезпечить як прозорість у взаєморозрахунках, так і можливість документально підтвердити витрати при податкових перевірках.
Якщо підрядник не вносить вартість матеріалів замовника до форми КБ-2в (навіть у вигляді окремої позиції, яка виключається із загальної вартості), це не є порушенням, оскільки форми КБ-2в/КБ-3 є примірними та застосовуються на добровільних засадах, якщо інше не передбачено договором.
У такому випадку сторони можуть оформити альтернативні первинні документи, що підтверджують факт використання матеріалів замовника: акт приймання-передачі матеріалів та відомість використаних ресурсів замовника - за умови, що вони підписані обома сторонами.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Де знайти списки ФОПів для перевірки у 2026 році
Врахування відпустки за свій рахунок при звільненні працівника
Штраф за відсутність медогляду: що потрібно знати роботодавцям
Компенсація за невикористану відпустку: правила та терміни виплати
Чи може працівник написати заяву на компенсацію невикористаної щорічної основної відпустки …
Влаштування на основне місце роботи та сумісництво одночасно можливе
Премія до свята: чи нараховується поверх мінімальної зарплати
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оподаткування новорічних подарунків: ПДФО, ВЗ, ЄСВ та ПДВ
працівник отримав новорічний подарунок вартістю 1000 грн (в т.ч ПДВ)+ …
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Нарахування ЄСВ на нецільову благодійну допомогу: обмеження та нюанси
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Вибір способу оплати в фіскальному чеку для Глово
ресторан співпрацює з сервісом доставки глово: клієнти оплачують за замовлення …
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

