Облік витрат на пластикові двері для орендованого приміщення
Такі витрати можуть бути визнані як поліпшення, або як проведення поточного ремонту.
В вашому випадку в залежності від мети та необхідності заміни таких дверей, може бути 2 варіанти проведення їх в обліку, керуючись П(С)БО 7 "Основні засоби" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#o21:
1. Поліпшення - коли первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. (п.14 П(С)БО 7)
2. Поточний ремонт - витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в обочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат. (п.15 П(С)БО 7)
Щоб визначити, як саме класифікувати такі витрати, варто оцінити майбутні вигоди від заміни таких дверей.
Наприклад, якщо ви встановили в приміщенні, що здається в оренду нові двері, які є більш сучасними, енергозберігаючими, автоматично закриваються і менше підлягають виходу з ладу, в подальшому зможуть вплинути на підвищення вартості оренди тощо, то такі витрати можна визнати поліпшенням. І тоді такі витрати будуть збільшувати первісну вартість основних засобів і потрапляти у витрати шляхом амортизації.
Якщо поліпшення полягає в установленні на об'єкт ОЗ додаткового обладнання (нові вікна, двері), придбаного в постачальника, тоді на вартість обладнання та послуг зі встановлення робиться запис Дт 152 – Кт 631 або 685;
при введенні в експлуатацію поліпшень (після встановлення і початку користування) робиться запис Дт 105 – Кт 151, 152 – збільшення балансової вартості об'єкта ОЗ на суму витрат із поліпшення.
Якщо ж таке встановлення було необхідне, бо старі двері були пошкоджені, потребували значних вкладень в ремонт, не відкривалися нормально тощо, то такі витрати можна вважати поточним ремонтом і витратами періоду, коли вони фактично були понесені.
В такому випадку в бухобліку вартість сами дверей та витрати на їх встановлення ви списуєте на той рахунок обліку, який впливає на визначення собівартості послуг вашої оренди.
Це може бути рах.231 - прямі витрати - з подальшим віднесенням на рах. 903 - собівартість вашої послуги оренди, якщо витрати на ремонт приміщення визначаються як прямі в структурі ваших витрат.
Або на рах.91 - загальновиробничі витрати - якщо в такому приміщенні, крім здачі його в оренду, ви ще надаєте якийсь вид послуг чи частково використовуєте для власних цілей.
Також матеріали по особливостям такого обліку можете знайти тут.
https://7eminar.ua/news/5872-remont-ta-polipsennya-vlasnix-osnovnix-zasobiv-buxgalterski-provedennya
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Право на соціальну відпустку при звільненні: важливі нюанси та документи
Розрахунок середньої: врахування премій та обмеження суми
Правильне заповнення ПДВ для послуг культурно-масових заходів
Перехід ФОП на ПДВ: виписка податкових накладних у 2026 році
Оподаткування орендної плати в резидентів Дія сіті: нюанси
Обов'язкові процедури річного перерахунку ПДФО, ВЗ та ЄСВ
Підкажіть, будь ласка, які процедури в кінці року є обов'язковими …
Новий закон про ліцензії: як обліковувати доходи працівника
Повернення передплати: чи потрібно проводити через ПРРО
Ставка ЄСВ для інваліда з зарплатою нижче мінімалки 2026 року
Підкажіть, будь ласка, яка ставка ЄСВ повинна застосовуватись до інваліда з …

