Як правильно списати або продати техніку компанії: поради
Дякую
На нашу думку, простіше продати таку техніку фізичній особі.
В разі, коли основні засоби повністю замортизовані, існує декілька варіантів їх подальшої долі: продовжити строк корисного використання, дооцінити, списати, продати.
Детально про це можете прочитати тут https://7eminar.ua/news/7322-osnovnii-zasib-zamortizovano-algoritm-risen-dlya-buxgaltera
Але варто звернути увагу, що в разі списання такої техніки "за непридатністю" потрібно оформити документи, що підтверджують неможливість подальшого використання фізично (тут не береться до уваги аспект, що така техніка морально застаріла, чи є більш зручні моделі для роботи)
А для техніки це крім внутрішнього акту комісії, що проводила інвентаризацію, можуть в разі перевірки просити акт-довідку з заключенням про непридатність чи неможливість подальшого використання з сервісного центру.
Також зазвичай в такій техніці наявні в мінімальній кількості дорогоцінні метали, тому просто викинути таку техніку не можна, як це б могла зробити звичайна фізична особа з власним майном.
Комп'ютерна та інша офісна техніка, яка втратила свої споживчі властивості та не буде в подальшому використовуватися, набуває статусу відходів. Кожна частина комп'ютерної та офісної техніки може мати (або не мати) різну категорію небезпеки, тому вона повинна передаватися на утилізацію підприємству, яке має ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
Таким чином, варіант списання цілком реальний і законний, але потребує більше часу в тому числі на оформлення первинних документів.
В разі, якщо приймете рішення про продаж такої техніки фізичній особі, то ця операція буде розглядатися як постачання товару. Такою фізичною особою може бути як стороння особа, так і працівник підприємства, власник, тощо. Такий покупець сплачує кошти на розрахунковий рахунок підприємства на підставі виставленого рахунку, ви складаєте видаткову накладну на продаж, яку підписують обидві сторони. Ціна постачання може бути за домовленістю сторін. Якщо ви є платником ПДВ, то складаєте податкову накладну в загальному порядку.
Для оформлення такого продажу керівник видає наказ https://7eminar.ua/news/7185-nakaz-pro-prodaz-osnovnix-zasobiv
Про бухгалтерські проведення такого продажу як одного з варіантів також зазначено в статті за посиланням вище.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Право на соціальну відпустку при звільненні: важливі нюанси та документи
Розрахунок середньої: врахування премій та обмеження суми
Правильне заповнення ПДВ для послуг культурно-масових заходів
Перехід ФОП на ПДВ: виписка податкових накладних у 2026 році
Оподаткування орендної плати в резидентів Дія сіті: нюанси
Обов'язкові процедури річного перерахунку ПДФО, ВЗ та ЄСВ
Підкажіть, будь ласка, які процедури в кінці року є обов'язковими …
Новий закон про ліцензії: як обліковувати доходи працівника
Повернення передплати: чи потрібно проводити через ПРРО
Ставка ЄСВ для інваліда з зарплатою нижче мінімалки 2026 року
Підкажіть, будь ласка, яка ставка ЄСВ повинна застосовуватись до інваліда з …

