Строк зберігання первинних документів під час карантину та війни
Який строк зберігання первинних документів (накладні, рахунки і т.д.)? Чи впливає строк карантину та воєнного стану?
Дякую!
Термін зберігання договорів, актів, видаткових, банківських виписок 1825 днів
Відповідно до п. 44.3.2 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1120 термін зберігання первинної бухгалтерської документації, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, складатиме 1825 днів щодо підприємсті які є платниками податку — резидентами України, нерезидентами, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок сплачувати податок у порядку, встановленому р. ІІІ “Податок на прибуток підприємства”, а також неприбуткові організації, визначені п. 133.4 ПКУ.
Положення п. 44.3.3 ПКУ зобов’язує підприємства зберігати 1095 днів інші документи, на які не поширюються вимоги п. 44.3.1 та 44.3.2 ПКУ, а також документи, пов’язані з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, включаючи дозвільні документи.
З метою недопущення передчасного знищення документів первинного бухгалтерського обліку у зв’язку з закінченням строку їх зберігання, необхідно коректно визначати дату, з якої строк зберігання документів повинен вираховуватися. Відповідно до п. 44.3.4 ПКУ строки зберігання документів та інформації, необхідно починати відраховувати з дня подання податкової звітності чи іншої звітності, передбаченої ПКУ для складення якої використовуються зазначені документи або інформація, а в разі її неподання із дати, яка передбачена ПКУ як граничний строк подання такої звітності, а для документів, пов’язаних із виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, із дня здійснення відповідної господарської операції.
Підприємству необхідно відсортувати документи, що зберігатимуться 1825 днів, повний перелік документів із бухгалтерського обліку та звітності із зазначеними строками зберігання знайдете в пункті 4.2 розділу I Переліку № 578/5 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12#Text
Вираховуючи строки зберігання первинних бухгалтерських документів, підприємству необхідно врахувати, що за останні п’ять років, строки проведення податкових перевірок, і, як наслідок, зберігання документів підприємства зупинялися і поновлювалися.
Так, 18.03.2020 р. було введено мораторій на проведення податкових перевірок у зв’язку з епідемією COVID-19, до його завершення, 30.06.2023 р., і строки зберігання первинних бухгалтерських документів мали поновитися 01.07.2023 р. Потім 24.02.2022 р. в Україні було введено воєнний стан, у зв’язку з чим, було внесено зміни до ПКУ та введено додатковий мораторій на проведення податкових перевірок. Згодом змінами до законодавства було дозволено проводити податкові перевірки платників податків із 01.08.2023 р., у зв’язку з чим, строки зберігання документів фактично зупинялися з 18.03.2020 р. по 30.07.2023 р., і поновилися 01.08.2023 р. Необхідно не враховувати цей період у загальні строки зберігання документів, і доплюсувати його до загальних строків зберігання документів.
Відповідно до п. 44.6 ПКУ в разі, якщо до закінчення перевірки підприємство не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, незалежно від причин такого ненадання, окрім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні в такого платника податків на час складення такої звітності. Отже, перш ніж знищувати документи, впевніться, що строки їх зберігання вже спливли.
Матеріали на платформі: https://7eminar.ua/events/3100/5965
Сервіс «Строки зберігання документів» підкаже мінімальний строк зберігання обраного вами документа https://7eminar.ua/calculators/zberihannia-dokumentiv
Раді допомогти, звертайтесь ще!
🎂 Святкуємо 7EMINAR DAY разом!
Даруємо найвигідніші ціни року та сюрпризи — лише раз на рік, не пропустіть!
Найвигідніші ціниВідповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Розрахунок резерву відпусток: окремий підрахунок за 2023 рік
Можливість зарахування сплачених податків після подання декларації
Перерахунок ЄСВ при поновленні довідки працівника-інваліда: що робити
Як правильно оформити наказ про відпустку по вагітності
Спрощений режим трудових відносин: оформлення договору та посилання на КЗпП
Потрібно зафіксувати спрощений режим регулювання трудових відносин між ФОП роботодавцем та …
Виплата лікарняних під час бронювання: важливі нюанси для підприємства
Розрахунок ЄСВ для працівника за сумісництвом з окладом 8000 гривень
Добрий день!Підприємство - ТОВ, приймає на роботу …
Включення працівника у графік відпусток під час військового стану
Види відпусток для найманих працівників ФОП та оформлення
Алгоритм відображення зарплати померлого працівника у звітності
Помилка в розрахунках лікарняного: як донарахувати недоплату
При перевідки річних розрахунків, була виявлена помилка в розрахунку суми …
Обов'язкові документи та нюанси штатного розпису і фонду зарплати
Проконсультуйте, будь ласка, який є обов'язковий документ в якому зазначається …

