Можливість продовження строків валютних розрахунків за експортом товарів
На час воєнного стану строк повернення валютної виручки встановлений Постановою НБУ № 18 від 24.02.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0018500-22?find=1&text=%D0%B3%D0%BE%D1%82%D1%96%D0%B2#w1_53_ та складає 180 календарних днів.
Продовжити цей строк можна, якщо отримати відповідний висновок Мінекономіки на продовження цього строку згідно Порядку видачі висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком затверджений Наказом Мінекономіки № 104, який визначає наступне (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/104-2019-%D0%BF#Text):
" 3. Для одержання висновку резидент або його уповноважений представник подає до Мінекономіки не пізніше ніж за 10 робочих днів до закінчення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком або продовжених відповідно до цього Порядку, заяву про одержання висновку (далі - заява) у письмовій формі, затвердженій Мінекономіки.
До заяви додаються:
копії зовнішньоекономічного договору (контракту) із обов’язковим зазначенням місцезнаходження та банківських реквізитів іноземного (іноземних) контрагента (контрагентів), усіх специфікацій, додатків, додаткових договорів та інших документів, які є невід’ємною частиною договору (контракту), засвідчені в установленому законодавством порядку. У разі коли зовнішньоекономічний договір (контракт), а також його невід’ємна частина викладені іноземною мовою, до заяви додається його (їх) переклад українською мовою, засвідчений підписом резидента або його уповноваженого представника, зокрема із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника;
копії документів, що підтверджують проведення операції з експорту (імпорту) товарів, зокрема платіжних банківських документів, довідок банків, митних декларацій, актів приймання-передачі товару (виконання робіт, надання послуг), засвідчені в установленому законодавством порядку;
документи або їх копії, що підтверджують причини, що призвели до затримки у проведенні розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) (копії листів від виробника товару, акти виявлених дефектів товару, транспортно-експедиційні договори та заявки до них), та вжиті заходи до своєчасного проведення розрахунків (якщо вони вживалися). У разі коли такі документи складено іноземною мовою, резидент (або його уповноважений представник) додає їх переклад українською мовою, засвідчений підписом резидента або його уповноваженого представника, зокрема із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника;
інші документи, які підтверджують, що операції резидента належать до операцій з експорту та імпорту товарів, перелік яких визначений пунктом 2 цього Порядку.
У разі подання документів уповноваженим представником до заяви додається оригінал документа або засвідчена копія, що підтверджує його повноваження.
Резидент або його уповноважений представник несе відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в поданих ним документах, відповідно до закону."
На нашу думку, це можуть бути, зокрема, електронні листи, в яких нерезидент пояснює - чому саме він не може виконати оплату в строки 180 днів. Ці листи мають обгрунтувати - чому саме Мінекономіки має надати Вам висновок про продовження строків ЗЕД-розрахунків, встановлених НБУ. Проте, така причина, як "нев весь куплений товар проданий тому немає коштів" - навляд чи може бути достатньою підставою для отримання Висновку Мінекономіки.
Додатково рекомендуємо отримати роз`яснення Мінекономіки.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Подання звіту 20-ОПП: окремо чи в одному документі
Нарахування зарплати за відпустку: грудень та січень нюанси
Як правильно відображати відпустку по догляду за дитиною
Чи потрібно подавати звіт 20-ОПП при новій оренді
Який рівень середньої зарплати зберегти для бронювання
Чи може ФОП 2 групи отримати довідку під час лікарняного
Документи та процес оформлення для прийому неповнолітніх на роботу
Для прийняття на роботу неповнолітнього які документи потрібні і як правильно …

