Заголовок тимчасово відсутній
На сьогодні типові форми для обліку основних засобів (ОЗ), малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) та малоцінних швидкозношуваних предметів (МШП) скасовані ще з 2021 року.
Тому підприємства мають право або продовжувати використовувати старі типові форми за власним рішенням або розробити свої власні внутрішні форми, які відповідають вимогам ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155.
Для обліку операцій з ОЗ, МНМА, МШП потрібно оформляти такі основні первинні документи:
- При придбанні або самостійному виготовленні (Накладна або акт приймання-передачі).
- Документ, який фіксує момент фактичної передачі предмета співробітнику або в підрозділ (Наказ та Акт про передачу в експлуатацію)
- Для контролю за використанням, рухом і списанням предметів (Особова картка обліку або Відомість обліку)
- Списання при вичерпанні строку служби або фізичному зносі (Наказ та Акт на списання МШП)
- Під час інвентаризації (Інвентаризаційні відомості або опис)
Зразки можна подивитися за посиланням: https://7eminar.ua/documents
Висновок: На підприємстві обов'язково мають бути документи на оприбуткування, введення в експлуатацію основних засобів, НМА та МШП, акти на їх списання, а також інвентаризаційні відомості. Документи можуть бути розроблені самостійно або адаптовані зі старих типових форм, головне - вони мають містити всі обов'язкові реквізити згідно зі ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність". Також обов’язкове ведення реєстрів або карток обліку для контролю руху активів.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Як правильно врахувати дохід ФОП для переходу на ПДВ
Як подати заяву-розрахунок по лікарняним після нещасного випадку
Розрахунок середньоденного заробітку при виході в декретний відпустку
Зміна штатного розпису для працевлаштування осіб з інвалідністю
Терміни подання останньої декларації ПДВ після анулювання реєстрації
Витрати на компенсацію за несвоєчасну виплату зарплати працівнику
Подача форми 20-ОПП для орендодавця нежитлового приміщення
Чи зобов'язаний ФОП 3 групи подавати звіт фінмон
Підкажіть будь ласка, чи повинен ФОП 3 групи, який надає …
Чи потрібно сплачувати ЄСВ ФОП з інвалідністю без доходу
Чи вважаються звіти без квитанцій прийнятими податковою
Проблеми з виплатою зарплати через недостатній ЄСВ: рішення
При виплаті …

