Обов’язкова сертифікація бухгалтерів: не панікуємо, а попереджаємо!
Бухгалтер, податковий консультант, фінансовий директор – це професії, де знання старіють щодня. Хтось читає статті на сайтах, хтось консультується з колегами, а хтось добровільно проходить курси. Але чи гарантує це 100% готовність до роботи? Чи достатньо для того, щоб бізнес довірив вам фінанси, а держава – бюджет?

Комплексний план перевірок на 2026 рік: перевірте, чи є ваше підприємство у плані за допомогою 7eminar
ДРС затвердила План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на 2026 рік. До плану перевірок увійшло 31876 суб'єктів господарювання. Перевірте, чи є ваше підприємство у плані за допомогою довідника від 7eminar

Доступ до оздоровчих програм для дітей під час воєнного стану: як оформити
Нині питання оздоровлення та психологічного відновлення дітей надзвичайно актуальне, адже в Україні все більше дітей стикаються з наслідками війни. Ми зібрали інформацію про діючі державні програми оздоровлення, які надають пільгові путівки та фінансову підтримку батькам. Більше про актуальні програми, які діють у 2025 році, та умови їх оформлення – у матеріалі

Аліменти із зарплати працівника: як утримати та відзвітувати
Утримання аліментів із заробітної плати працівника – це відповідальна процедура, яка вимагає від роботодавця знання численних нюансів законодавства. Як правильно розрахувати суму відрахувань? Які існують обмеження? Які штрафи загрожують за помилки? У матеріалі надаємо відповіді на всі ключові питання щодо утримання та звітування аліментів

Новий обов’язковий внесок, лікарняні, стаж і зарплата: від «штатки» до перевірок – 2026. Профстандарти для бухгалтера з 2026-го. 5-річний мораторій на перевірки. 🙋♀️ Вечірній бухгалтер від 18.11.2025
Коротко, структурно, зрозуміло розповідаємо про головні бухгалтерські новини на цей час. Радимо кращі статті та консультації дня, даємо зразки документів. І зовсім трошки професійного гумору 😉

Сьогодні
Чи потрібно подавати повідомлення до ДПС про прийняття учня на виробничу практику
Після запуску з 12 вересня 2025 року нових норм щодо студентських трудових договорів ситуація з оформленням учнів ПТНЗ на виробничу практику суттєво змінюється. Попри нещодавнє роз’яснення Держпраці, яке стверджує, що трудові відносини з практикантами не виникають, норми оновленого КЗпП та Закону №4574 прямо вимагають укладення студентського трудового договору і подання повідомлення про прийняття працівника на роботу, якщо учні отримують винагороду. Додаткова консультація сервісу «Інтерактивний інспектор» підтвердила саме такий підхід

КМУ визначив критерії посад працівників ОМС з функціями обслуговування
КМУ затвердив критерії визначення посад працівників органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування. До таких посад відносяться працівники, чиї обов’язки пов’язані з організаційним, технічним, матеріально-технічним або інформаційним забезпеченням діяльності органів місцевого самоврядування, без участі у виконанні повноважень ради. Затвердження переліку посад здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування за поданням керівництва ради

Масштабний збій по всьому світу: не працює ряд сервісів і сайтів
Глобальний збій у Cloudflare спричинив масштабні перебої в роботі онлайн-сервісів по всьому світу, зокрема українських цифрових ресурсів. Користувачі масово повідомляють про недоступність сайтів, тоді як компанія поступово відновлює роботу мережі та розслідує причини інциденту. На тлі проблем депутат Олександр Федієнко наголосив на ризиках залежності державних сервісів від закордонних хмарних провайдерів і важливості розвитку української інфраструктури

Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені: як заповнити
Платники податків можуть повернути помилково чи надміру сплачені кошти без відвідування податкової, скориставшись приватною частиною Електронного кабінету. Для цього достатньо правильно сформувати та подати заяву в режимі «Введення звітності

З 1 грудня 2025 чи з 2 лютого 2026: коли нові правила фінмоніторингу СПФМ запрацюють
Мінфін запропонував перенести раніше запуск е-кабінету для суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Відповідний проєкт наказу передбачає перенесення дати набрання чинності наказом №322 на 1 грудня 2025 року. Проте, вже зараз зареєстрований ще один проєкт наказу, відповідно до якого, запуск нових правил буде перенесено на 2 лютого 2026 року. Е-кабінет має стати ключовим інструментом для електронного обміну інформацією між суб’єктами та Держфінмоніторингом

4 причини, чому ДПС програє в судах: аналіз від адвокатів
Народна депутатка Ніна Южаніна повідомила, що 67% судових справ проти ДПС вирішуються на користь платників податків. Адвокат Богдан Янків дослідив, чому податкова програє більшість судових спорів, і виділив основні причини: від процедурних порушень до неправильного тлумачення норм Податкового кодексу та професійного захисту бізнесу

П’ятирічний мораторій на перевірки: що зміниться для малого бізнесу у 2026 році
Уряд оголосив про запуск масштабної програми «Дерегуляція-2026», ключовим елементом якої стане п’ятирічний мораторій на перевірки малого бізнесу. Із 1 січня 2026 року держава обіцяє перейти від каральної моделі контролю до цифрового аналізу ризиків через Smart Risk Monitoring. Ініціатива покликана зменшити тиск на підприємців та оживити економічну активність після років війни. Та чи зможе новий підхід стати реальним перезавантаженням, а не просто паузою у нагляді?

Порядок медоглядів працівників вже чинний: що зміниться з новим наказом
Наказ МОЗ від 08.09.2025 №1393 «Про організацію та проведення обов'язкових медичних оглядів працівників певних категорій», який передбачає впровадження гармонізованих стандартів із безпеки та гігієни праці, узгоджених із міжнародними нормами, вже чинний. Документ оновлює порядок проведення попередніх, періодичних і позачергових оглядів, встановлює перелік шкідливих факторів і робіт, визначає права та обов’язки роботодавців і працівників, а також запроваджує оновлені форми облікової документації

Працівник за кордоном понад 183 дні: чи можна не утримувати зарплатні податки в Україні
Як діяти роботодавцю, якщо на підприємстві є кілька працівників, які працюють за межами України понад 183 дні, надали сертифікат податкового резидента іншої країни та просять не утримувати податки із заробітної плати? Які особливості оподаткування (ПДФО, військовий збір, ЄСВ), документального оформлення та відображення у звітності?

Адвокатське бюро (об’єднання) та єдиний податок: нові можливості для оптимізації
Чи може адвокатське бюро чи об’єднання перейти на спрощену систему оподаткування? Вибір третьої групи платників єдиного податку – це можливість для юридичних осіб оптимізувати податкові витрати. Розглянемо, які умови повинні бути дотримані, щоб адвокатське об’єднання або бюро скористалися цією системою

Мінфін оновив Порядок обліку платників ЄСВ та реєстр страхувальників
Мінфін затвердив зміни до Порядку обліку платників ЄСВ та Положення про реєстр страхувальників, що регламентують облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, а також фізичних осіб-підприємців. Зміни передбачають особливості обліку для підрозділів на тимчасово окупованих територіях, уточнення процедури взяття та зняття з обліку та порядок електронної передачі даних до Єдиного державного реєстру

Компенсація за розміщення ВПО: чи впливає на ПДВ-реєстрацію громадських організацій
Громадські об’єднання та благодійні організації, які отримують бюджетну компенсацію за розміщення ВПО, часто сумніваються, чи враховувати такі надходження до обсягу постачань для визначення обов’язкової ПДВ-реєстрації. Податкова роз’яснює: якщо діяльність відповідає критеріям безоплатного надання благодійної допомоги, такі операції не включаються до ПДВ-обсягу навіть за умови отримання компенсації з бюджету

Чи може ФОП-«спрощинець» надіслати заяву про видачу довідки про доходи через Е-кабінет
ФОП на спрощеній системі може оперативно подати заяву довільної форми до податкового органу через приватну частину Електронного кабінету. Сервіс дозволяє сформувати електронний лист із необхідними реквізитами та додатками, отримати підтвердження його реєстрації вже наступного робочого дня, а довідку про доходи – протягом 10 днів у зручний спосіб

У яких випадках позов буде повернуто судом: Топ-5 найпоширеніших підстав
П’ятий апеляційний адміністративний суд узагальнив ключові правові позиції Верховного Суду щодо найбільш поширених підстав для повернення позову, зокрема – неусунення недоліків заяви у визначений судом строк. Окрему увагу приділено підходам ВС до сплати та звільнення від сплати судового збору, а також визначенню належного відповідача

Подавайте заявки на «Зимову тисячу» через Укрпошту вже з 18 листопада
Урядова програма «Зимова підтримка 2025» розширює можливості для отримання одноразової допомоги в 1000 гривень, а Укрпошта забезпечить її доступність навіть у найвіддаленіших та прифронтових регіонах. Пенсіонери отримають виплату автоматично, а всі інші громадяни, які не користуються «Дією», можуть оформити заявку безпосередньо у відділеннях або через листоношу

ФОП орендує приміщення у фізособи: податки сплачувати за адресою ФОП, фізособи чи приміщення
ФОП зареєстрований у місті Р, орендує склад у фізичної особи, яка зареєстрована у місті К. На які рахунки ФОП буде сплачувати ПДФО та військовий збір як податковий агент: в свою податкову чи в податкову фізособи? чи в ОТГ за адресою приміщення?

Про наслідки для покупця в разі відсутності реєстрації розрахунку коригування
Процедура реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН залишається однією з найбільш чутливих тем для платників ПДВ. Особливо тоді, коли реєстрацію документів зупинено, а бізнес змушений проходити складний процес розблокування та доведення реальності господарських операцій. Податкова служба наголошує: якщо платник не реагує на зупинення протягом року або не оскаржує відмову, наслідки можуть бути значними – аж до штрафів за нереєстрацію податкових накладних

Топ-10 найпоширеніших помилок на співбесіді
Навіть висококваліфікований спеціаліст може не отримати роботу через дрібні, але критичні помилки під час співбесіди. Часто кандидати недооцінюють важливість підготовки, невербальної комунікації чи деталей, які формують перше враження. Щоб допомогти шукачам роботи уникнути типових пасток, Державна служба зайнятості підготувала перелік із 10 найпоширеніших помилок, які можуть зіпсувати результат інтерв’ю. Це практичні поради, що допоможуть краще підготуватися, правильно презентувати свої навички та підвищити шанси на успішне працевлаштування




