Запит від ДПС: з якої дати рахувати 15 робочих днів на відповідь

Отримали 29.03.2025 через Укрпошту запит від ДПС про надання інформації та її документальне підтвердження. При цьому в Е-кабінеті у вхідних документах цей запит надійшов 25.03.2025 (датою самого запиту). На відповідь надається 15 робочих днів з дати отримання. З якої дати відраховувати 15 робочих днів? З дати отримання у відділенні Укрпошти чи з дати в Е-кабінеті?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


У ситуації, коли платник податків отримує запит від ДПС як через Електронний кабінет, так і через Укрпошту, вирішальним є саме електронний формат.


На підставі пп. 73.3.3 ПКУ платники податків та інші суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані надавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом), у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.


Якщо запит доступний в Електронному кабінеті та платник листується з податковою через нього, строк для відповіді відраховується з дати отримання документа в Е-кабінеті. Це прямо передбачено пп. 73.3.3 та п. 42.4 ПКУ.


Згідно з п. 42.4 ПКУ, платники податків, які подають звітність в електронній формі або проходили електронну ідентифікацію, можуть вести листування з ДПС електронно. У такому випадку документ, який з’явився в Електронному кабінеті, вважається врученим, якщо він відповідає вимогам законів №851-IV та №2155-VIII та є доступним для перегляду. Датою вручення вважається дата, зазначена в квитанції про доставку з Е-кабінету.


Якщо платник не подавав заяву на листування через Електронний кабінет, тоді застосовується паперовий формат – листування здійснюється поштою або особисто. У такому разі строк для відповіді відраховується з дати отримання запиту на паперовому носії.

Отже, якщо платник вже використовує Електронний кабінет для зв’язку з податковою, а запит з’явився в ньому 25 березня 2025 року, то саме з наступного робочого дня – 26 березня – починає спливати 15-денний строк для подання відповіді. Отримання запиту 29 березня через Укрпошту не впливає на строк відповіді, якщо основне листування здійснюється електронно.

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал» або «Преміум».


Джерело: 7eminar

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Штрафи за військовий облік: Закон чинний з 17 квітня

16 квітня 2025 року в «Голос України» опубліковано Закон України від 13.03.2025 № 4316-IX «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення механізмів притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», який передбачає звільнення військовослужбовців від сплати штрафів за порушення військового обліку, якщо вони не встигли оновити дані через службу. Для цивільних передбачена можливість добровільно визнати порушення та сплатити штраф зі знижкою 50% у застосунку Резерв+. Новий сервіс запрацює влітку 2025 року, зробить процес прозорим і зменшить бюрократію, а традиційний шлях звернення через ТЦК залишиться чинним