Довідка про використані розрахункові книжки

Розглянемо у яких випадках потрібно подавати довідку про використання розрахункової книжки (далі – Довідка), як її заповнити та яка відповідальність за неподання


Хто подає Довідку про використані розрахункові книжки


Довідку про використані розрахункові книжки подають суб’єкти господарювання (далі – СГ), що проводять розрахунки з застосуванням розрахункових книг (далі РК).


Тобто СГ, що:


  1. працюють з РРО і мають зареєстровану на РРО книгу обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) і РК. І при цьому здійснюють розрахунки у разі відсутності світла або виходу з ладу РРО;
  2. працюють без РРО, але з зареєстрованої на господарську одиницю КОРО та РК.


Строки подання Довідки про використані розрахункові книжки


Довідка подається разом зі Звітом про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за формою №ЗВР-1 не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі використання:


  1. КОРО, зареєстрованих на окрему господарську одиницю, які ведуться разом із РК (якщо згідно із законодавством розрахунки можуть проводитися без застосування РРО);
  2. КОРО, зареєстрованих на РРО на період виходу з ладу РРО або у разі тимчасового відключення електроенергії.


Куди подається Довідка про використані розрахункові книжки


Довідка про використані розрахункові книжки подається до територіальних органів ДПС за місцем реєстрації РК.


Відповідальність за неподання Довідки про використані розрахункові книжки


Оскільки звітність, пов’язана з використанням РК, подається у складі Звіту за ф. №ЗВР-1 та Довідки, то за неподання або несвоєчасне подання довідки застосовуються штрафи, що передбачені за неподання звіту за ф. №ЗВР-1:


  1. фінансова відповідальність у розмірі 510 грн (п. 10 ст. 17 Закону України від 06.07.1995 №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»);
  2. адміністративна відповідальність відповідно до ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 34 до 85 грн і на посадових осіб – від 85 до 170 грн. А за повторне таке порушення протягом року, якщо вже було адміністративне стягнення за такі ж порушення, – накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 85 до 170 грн і на посадових осіб – від 170 до 340 грн.


Форма Довідки про використані розрахункові книжки


Форма Довідки про використані розрахункові книжки була затверджена наказом Мінфіну від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)».

Завантажуйте бланк «Довідка про використані розрахункові книжки»

Порядок заповнення Довідки про використані розрахункові книжки


Порядок заповнення Довідки має певні особливості, які були роз'ясненні податківцями (ЗІР, категорія 109.12).


У заголовній частині Довідки зазначається:


  1. період за який подається Довідка (місяць, рік);
  2. найменування суб’єкта господарювання; 
  3. місцезнаходження; 
  4. код за ЄДРПОУ чи реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи, крім осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта; 
  5. кількість штук повністю використаних у звітному місяці РК. 


Таблична частина Довідки :

 

  1. графа № з/п  зазначається порядковий номер запису; 
  2. графа номер РК номер використаної РК, який складається з 10 цифр (фіскальний номер першої КОРО) та проставленого через дріб порядкового номера РК і літери «к». При реєстрації РК, що складається зі спрощених розрахункових квитанцій, до номера РК додається літера «с»; 
  3. графа період використання – зазначається у колонці «початок» дата початку використання РК, яка вказана в корінці першої розрахункової квитанції РК, у колонці «кінець» зазначається дата закінчення використання РК, яка вказана в корінці останньої розрахункової квитанції РК; 
  4. графа кількість анульованих квитанцій зазначається кількість анульованих РК. У разі пошкодження розрахункової квитанції чи здійснення помилкового запису таку квитанцію слід анулювати, для чого на корінці та відривній частині робиться позначка «Анульовано», що засвідчується підписом особи, яка здійснює розрахунки. 


Згідно з приміткою до Довідки, така Довідка повинна містити інформацію про РК, за якими дата кінця використання припадає на звітний місяць.  Суб’єкт господарювання – фізична особа засвідчує Довідку особистим підписом.


Як подавати Довідку про використані розрахункові книжки


Довідка подається в електронній формі (ідентифікатор форми F / J0525002).


Надія КОВАЛЬ, експерт з обліку та оподаткування


Шаблони та зразки документів:


Довідка про використані розрахункові книжки