Будівництво кіоску з фундаментом власним коштом: як правильно оприбуткувати

ТОВ вирішило створити основний засіб, а саме, продовольче приміщення, кіоск з фундаментом, власним коштом і силами. Як правильно взяти даний об’єкт на баланс, за якою вартістю? Як оприбуткувати, наприклад, матеріали і послуги підрядників?

2

10


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь 🕵️:


Оскільки споруда має фундамент, вона не є малою архітектурною формою (тимчасовою), а вважається об’єктом капітального будівництва (ч. 2 ст. 28 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»). У бухгалтерському обліку вона підпадає під категорію «Будівлі та споруди» та обліковується на субрахунку 103 (п. 28 Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Мінфіну від 30.11.1999 №291; п. 4, 5 НП(С)БО 7).


Облік витрат


Усі витрати на створення об’єкта до моменту введення його в експлуатацію обліковуються як капітальні інвестиції (п. 8 НП(С)БО 7). Для цього використовується субрахунок 151 «Капітальне будівництво».


Основні записи:




Дт

Кт

будівельні матеріали

151

20 (22)

послуги підрядників

151

631 (685)

зарплата працівників

151

661

внески ЄСВ

151

651


Формування первісної вартості


Первісна вартість включає всі витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням об’єкта до стану, придатного для використання (п. 8, 9 НП(С)БО 7). Зокрема:


  1. витрати на матеріали, роботи, зарплату;
  2. витрати на оформлення права власності;
  3. інші супутні витрати, пов’язані з будівництвом.


Введення в експлуатацію


Після завершення будівництва та отримання дозвільних документів (наприклад, декларації про готовність до експлуатації), об’єкт зараховується на баланс за первісною вартістю:




Дт

Кт

на суму накопичених витрат

103

151


Цей момент підтверджується п. 48, 49 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 №561, а також Інструкцією №291.


Амортизація


Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем введення об’єкта в експлуатацію (п. 25 НП(С)БО 7). Строк корисного використання визначається підприємством самостійно з урахуванням реального ресурсу об’єкта (п. 23-24 НП(С)БО 7).


Отже, кіоск із фундаментом це основний засіб у складі будівель, який обліковується за вартістю фактичних витрат після введення в експлуатацію. Усі витрати акумулюються на субрахунку 151 та списуються на 103 у момент прийняття об’єкта до обліку.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar

2

10

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

4

21

429

10

495

28

55

628

45

35

30

64

11246

22

327

154

1381

16

248