Особливості визначення податкової адреси ФОП платника ЄП

Податковою адресою ФОП – платника ЄП (першої – третьої груп) визнається адреса її місцезнаходження зазначена в ЄДР, за якою вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі

Державна реєстрація фізичної особи – підприємця (крім тих, що набули статусу електронного резидента (е-резидента) проводиться відповідно до норм Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон №755).


В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження ФОП (адреса місця проживання, за якою здійснюється зв'язок з ФОП) (п. 5 ч. 4 ст. 9 Закону №755).


Згідно з п. 65.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) взяття на облік ФОП (крім тих, що набули статусу електронного резидента (е-резидента) у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з ЄДР (крім тих, що набули статусу електронного резидента (е-резидента)), наданих державним реєстратором згідно із Законом №755.


Взяття на облік здійснюється без подання будь–яких документів, у т. ч. документів, якими підтверджується місце проживання такої фізичної особи. При цьому п. 45.1 ПКУ визначено, що податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.


Отже, податковою адресою ФОП – платника єдиного податку (першої – третьої груп) визнається адреса її місцезнаходження (адреса місця проживання, за якою здійснюється зв'язок з ФОП) зазначена в ЄДР, за якою вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.


Джерело: ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?