Перехід з "Дія Сіті Стартап" на "Дія Сіті": необхідні дії
Резидент Дія Сіті "стартап" - це резидент, який зареєстрований з дотриманням умов ч. 3 ст. 5 Закону № 1667 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1667-20#n49):
"3. Юридична особа, яка відповідає не всім вимогам, передбаченим частиною першою цієї статті, має право перебувати у статусі резидента Дія Сіті, але не довше ніж до 31 грудня календарного року, наступного за календарним роком, в якому вона набула статусу резидента Дія Сіті, за умови дотримання таких вимог:
1) відповідає вимогам, передбаченим пунктами 1, 4 і 5 частини першої цієї статті;
2) державну реєстрацію створення юридичної особи здійснено не раніше ніж за 24 календарних місяці до дня подання заяви про набуття статусу резидента Дія Сіті;
3) розмір доходу юридичної особи, визначений відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Податкового кодексу України, не перевищує граничного обсягу доходу, встановленого пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України для суб’єктів господарювання третьої групи платників єдиного податку, у кожному з таких років:
у календарному році, що передує календарному року, в якому юридична особа подала заяву про набуття статусу резидента Дія Сіті;
у календарному році, в якому юридична особа подала заяву про набуття статусу резидента Дія Сіті;
у календарному році, в якому юридична особа набула статусу резидента Дія Сіті;
у календарному році, наступному за роком, у якому юридична особа набула статусу резидента Дія Сіті;
4) у заяві про набуття статусу резидента Дія Сіті зазначено про звернення до уповноваженого органу відповідно до частини третьої цієї статті.
Якщо після настання терміну, визначеного абзацом першим частини третьої цієї статті, юридична особа відповідає всім вимогам, передбаченим частиною першою цієї статті, вона продовжує перебувати у статусі резидента Дія Сіті."
Отже, Ви можете перебувати в статусі "стартапа", якщо в 2026 сума доходу, обчисленого за правилами п. 292.2 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7038) не перевищить 10 091 049 грн. (якщо це рік Вашої реєстрації або наступний рік за роком реєстрації "стратапом")
Якщо ця сума буде перевищена в 2026 грн., то це не призводить до автоматичної втрати статусу резидента Дія Сіті. Проте, Ви втрачаєте право на «пільгові» умови стартапу та переходите у категорію повноцінного резидента Дія Сіті.
1. З якого періоду компанія переходить на загальні умови Дія Сіті?
Вимоги загального резидентства починають діяти з місяця, в якому відбулося перевищення ліміту.
З цього ж місяця компанія зобов'язана виконувати дві базові вимоги, якіміг не виконувати стартап - згідноч.1 ст. 5 Закону № 1667-IX (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1667-20#n49):
- середньооблікова кількість фахівців та ГІГ-спеціалістів має бути не менше 9 осіб
- середня винагорода працівників та ГІГ-спеціалістів - не менше еквівалента 1 200 євро на місяць на одного фахівця
- частка кваліфікованого доходу — не менше 90%.
2. Чи потрібно подавати спеціальні заяви чи повідомлення про перехід?
Закон № 1667 не передбачає, що стартап, який вийшов за вимоги ч. 3 ст. 5, має подавати якісь заяви чи звіти в цей момент
3. Які звіти потрібно буде подати?
Коли будете подавати щорічний звіт про відповідність за 2026 рік (якщо початковий вже подавали) разом з аудиторським висновком до Мінцифри до 1 червня року, наступного за звітним, то в ньому Ви зафіксуєте, що в конкретному місяці ліміт стартапу закінчився і компанія почала виконувати загальні критерії.
4. Податковий розрахунок (Об’єднаний звіт з ПДФО, ВЗ та ЄСВ)
Подається щомісяця до ДПСУ, як і раніше.
Якщо критерії €1200 та 9 осіб тепер є обов'язковими, то Ви маєте їх дотримуватись, щоб зберегти право на застосування ставки ПДФО 5% та на нарахування мінімального ЄСВ.
За визнвченням ст. 170 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3965):
"170.14-1.5. У разі якщо податковий агент - резидент Дія Сіті у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пунктами 2 і 3 частини першої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" (крім випадків, зазначених в абзаці першому підпункту 170.14-1.6 цього пункту), такий податковий агент зобов’язаний у межах податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску самостійно нарахувати податок за ставкою, встановленою пунктом 167.1 статті 167 цього Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених підпунктами "а" і "б" підпункту 170.14-1.2 цього пункту, що були нараховані (виплачені) протягом такого календарного місяця, та за власний рахунок сплатити (перерахувати) до подання податкового розрахунку податок до бюджету за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів.
При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті.
170.14-1.6. До 31 грудня календарного року, наступного за календарним роком, у якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", положення підпункту 170.14-1.5 цього пункту щодо податкових наслідків невідповідності вимозі, визначеній пунктом 3 частини першої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", не застосовуються. Оподаткування таких доходів спеціалістів резидента Дія Сіті здійснюється відповідно до положень підпункту 170.14-1.2 цього пункту.
Якщо після настання терміну, визначеного абзацом першим цього підпункту, такий податковий агент - резидент Дія Сіті продовжує не відповідати вимозі, визначеній пунктом 3 частини першої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", такий податковий агент - резидент Дія Сіті зобов’язаний у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, самостійно нарахувати та сплатити (перерахувати) за власний рахунок до бюджету податок за ставкою, встановленою пунктом 167.1 статті 167 цього Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених підпунктами "а"-"в" підпункту 170.14-1.2 цього пункту, виплачених протягом податкових періодів, коли податковий агент не відповідав вимозі, визначеній пунктом 3 частини першої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", в межах останніх трьох місяців календарного року, наступного за календарним роком, в якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті, за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів. При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті."
Позиція ДПСУ - ІПК від 15.04.2026 р. N 2177/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
"...Товариство... має статус резидента Дія Сіті з відміткою СТАРТАП.
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. За якою ставкою нараховувати податок на доходи фізичних осіб, якщо стартап не притримується середньої кількості працівників не менше 9-ти та заробітна плата менше 1200 євро?
2. Податок на доходи фізичних осіб нараховується у розмірі 18 відсотків від нарахованого доходу працівника чи 5 відсотків від доходу працівника, а 13 відсотків за рахунок роботодавця?
...з 01.01.2025 у зв'язку з набуттям чинності Закону України від 04.12.2024 р. N 4113-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" (далі - Закон N 4113), внесені зміни, зокрема, до п. 170.14-1 ст. 170 розділу IV Кодексу.
...Відповідно до пп. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу за ставкою 5 відсотків, визначеною п. 167.2 ст. 167 Кодексу, оподатковуються доходи платника податку - спеціаліста резидента Дія Сіті, що нараховуються (виплачуються) на його користь резидентом Дія Сіті (крім резидента Дія Сіті, який одночасно має статус Дефенс Сіті) починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, у вигляді:
а) заробітної плати;
б) винагороди за гіг-контрактом, укладеним у порядку, передбаченому Законом N 1667, у тому числі винагороди за створення та перехід прав на твори, створені за замовленням;
в) авторської винагороди за створення службового твору та перехід прав на службові твори.
Доходи спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачені пп. "а" - "в" пп. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу, що були нараховані (виплачені) у календарному місяці, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, оподатковуються за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Разом з тим пп. 170.141.5 п. 170.141 ст. 170 Кодексу передбачено, що у разі якщо податковий агент - резидент Дія Сіті у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пп. 2 і 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, (крім випадків, зазначених в абзаці першому пп. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу), такий податковий агент зобов'язаний у межах податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску самостійно нарахувати податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених пп. "а" і "б" п. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу, що були нараховані (виплачені) протягом такого календарного місяця, та за власний рахунок сплатити (перерахувати) до подання податкового розрахунку податок до бюджету за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів.
При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті.
Одночасно зауважуємо, відповідно до абзацу першого пп. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу встановлено, що до 31 грудня календарного року, наступного за календарним роком, у якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону N 1667, положення пп. 170.141.5 п. 170.141 ст. 170 Кодексу щодо податкових наслідків невідповідності вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, не застосовуються. Оподаткування таких доходів спеціалістів резидента Дія Сіті здійснюється відповідно до положень пп. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу.
Якщо після настання терміну, визначеного абзацом першим пп. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу, такий податковий агент - резидент Дія Сіті продовжує не відповідати вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, такий податковий агент - резидент Дія Сіті зобов'язаний у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, самостійно нарахувати та сплатити (перерахувати) за власний рахунок до бюджету податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених пп. "а" - "в" пп. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу, виплачених протягом податкових періодів, коли податковий агент не відповідав вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, в межах останніх трьох місяців календарного року, наступного за календарним роком, в якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті, за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів. При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті...
....резидент Дія Сіті, який набув статус після 01.02.2025 як стартап без дотримання вимоги, зазначеної у п. 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, має право до 31.12.2027 при оподаткуванні доходів спеціалістів резидента Дія Сіті у вигляді заробітної плати або винагороди за гіг-контрактом застосовувати ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків.
Разом з тим, якщо Товариство, як податковий агент, у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, то такий податковий агент зобов'язаний у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду самостійно нарахувати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених пп. "а" і "б" п. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу, виплачених протягом податкових періодів, коли податковий агент не відповідав вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону N 1667, в межах останніх трьох місяців календарного року, наступного за календарним роком, в якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті, за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів."
Отже, якщо враховувати позицію ДПСУ з наведеної ІПК, то пільгову ставку ПДФО 5% Ви як стартап зможете застосовувати до моменту перебування в Реєстрі резидентів Дія Сіті (поки Вас не виключать з нього за неподання Звіту про відповідність), але не пізніше ніж до 31.12.2027 року, якщо Ви зареєстрвоані в 2026 році. І якщо до того часу Ви не "вирівняєте" зарплату та кількість осіб, то в січні 2028 року Ви маєте донарахувати ПДФО до 18 % за останні 3 місяці 2027 року, якщо в цих місяцях не були дотримані вимоги п.3 ч. 1 ст. 5 Закону № 1667 (середньооблікова кількість осіб не менше 9).
5. ПнВК.
Податковий режим ПнВК продовжується до моменту анулювання реєстрації резидента Дія Сіті в Мінцифри (якщо Ви таке допускаєте)
6. Ризики
Якщо після перевищення ліміту 10 млн грн компанія не зможе забезпечити мінімум 9 спеціалістів та/або €1200 середньої винагороди, виникне невідповідність загальним критеріям Дія Сіті, і тоді Вам прийдеться донарахувати ПДФО до 18% (замість пільгових 5%) за рахунок ТОВ за місяці невідповідності.
Також будете мати ризик повної втрати статусу резидента Дія Сіті за рішенням Мінцифри після подання річного Звіту та внесення відповідних даних в Реєстр резидентів Дія Сіті.
Додатково рекомендуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Чи потрібно подавати звіт J0500701 для ОСББ без працівників
Чи потрібно подавати звіт J0500701 без найманих працівників
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно здавати звіти ТОВ за вересень 2026 року
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно здавати пусту декларацію з ПДВ при відсутності операцій
Є відповідь АІ
Зразок заповнення звіту щодо працевлаштування осіб з інвалідністю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Коригування фінрезультату при достроковому розірванні договору оренди
Чи може ТОВ продавати товар своєму ФОП-партнеру
ТОВ займається оптовою торгівлею жіночної білизни, є імпортером товару. Директор та власник ТОВ в той же час є ФОПом, який займається роздрібною торгівлею жіночої білизни. Чи може ТОВ продати товар ФОПу?
Дякую…
Відшкодування витрат на податки під час закордонного відрядження
Показ митної декларації у декларації з ПДВ: нюанси та питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення звіту про працевлаштування інвалідів: уточнення для підприємств
Відповідь АІ схвалено експертом
Оформлення трудових відносин директора та бармена в ТОВ
Перехід ПДФО при звільненні: де сплачувати та як звітувати
Обов'язкове відображення виплат ФОП у податковій звітності підприємств
Якщо такі виплати не відображені у звітності, які штрафні санкції та інші види…
Коректне відображення звільнення працівниці на лікарняному по пологам
06.08 пішла в декрет. (зп та відпускні попередню вже сплачені), у цьому ж місяці була компенсація лікарняних та сплата ЄСВ, у версені 22.09 звільнилась. Як вірно відобразити у додатку 1 за серпень…
Сумніви щодо анулювання ЕМД та переоцінки монетарних зобов'язань
Обов'язок ФОП щодо подання звітності 4ДФ та штрафи
Чи зобов’язаний ФОП подавати додаток 4ДФ до Податкового розрахунку та відображати в ньому виплати постачальникам за придбані товари, роботи або послуги?
Якщо ФОП здійснює…
Правила подання декларацій ФОП після демобілізації: важливі нюанси
Чи потрібно вести кількісний облік забракованої продукції
ПДВ: Облік податкової накладної з мінусовим РК у кредиті
Відповідь АІ схвалено експертом


