Відповідальність ТОВ за продаж слабоалкогольного напою без акцизу
Якщо слабоалкогольний напій підлягає маркуванню акцизними марками, то продаж такого товару без відображення штрихового коду марки у фіскальному чеку вважається порушенням і тягне штраф 100 % вартості проданих товарів за перше порушення та 150 % — за кожне наступне; акт про технічну помилку не звільняє від відповідальності, а пільга щодо незастосування штрафу у такій ситуації законодавством не передбачена.
Обов’язок зазначати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серію та номер) у фіскальному чеку встановлений п. 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій…» https://zakon.rada.gov.ua/go/265/95-%D0%B2%D1%80. У разі реалізації алкогольних напоїв, які підлягають маркуванню, цей реквізит є обов’язковим елементом розрахункового документа. Відповідно до вимог Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну №13 від 21.01.2016, штриховий код марки акцизного податку входить до обов’язкових реквізитів фіскального чека.
Якщо під час продажу алкогольного напою такий реквізит у чеку не зазначений, контролюючий орган розцінює це як проведення розрахункової операції без видачі розрахункового документа встановленої форми. Фінансова відповідальність за таке порушення передбачена п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій…» https://zakon.rada.gov.ua/go/265/95-%D0%B2%D1%80 — штраф у розмірі 100 % вартості проданих з порушенням товарів за перше порушення та 150 % вартості за кожне наступне.
Маркування алкогольних напоїв регулюється Податковим кодексом України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text. Згідно з п. 226.6 Податкового кодексу України маркуванню підлягають алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об’ємних одиниць. Водночас алкогольні напої вітчизняного виробництва з вмістом спирту до 8,5 % об’ємних одиниць не підлягають маркуванню. Якщо ж товар фактично має акцизну марку, контролюючі органи при перевірці, як правило, виходять з того, що її реквізити повинні бути відображені у фіскальному чеку.
Щодо норми про нібито незастосування штрафу з 01.10.2025 у випадку, коли марка на пляшці є і сплачено 5 % роздрібного акцизу, така норма в законодавстві відсутня. Обмеження щодо застосування штрафів під час воєнного стану не поширюються на суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж підакцизних товарів. Це передбачено розд. II Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій…» https://zakon.rada.gov.ua/go/265/95-%D0%B2%D1%80.
Складання внутрішнього акта про технічну помилку або збій у налаштуваннях РРО чи ПРРО може бути використане як внутрішній доказ обставин порушення або як аргумент під час оскарження рішення контролюючого органу, однак саме по собі воно не скасовує факту порушення і не звільняє від застосування фінансових санкцій.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

