Послідовність дій для переходу на спрощену систему оподаткування
підскажість, послідовність дій і строки подання заяв, та при можливості коректність їх заповнення!
Дякую!
ТОВ може перейти на спрощену систему (3 група, ставка 3% + ПДВ) з 01.04.2026, якщо подасть заяву на єдиний податок не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку ІІ кварталу 2026 року та заяву на реєстрацію платником ПДВ не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку цього кварталу.
Юридична особа, яка перебуває на загальній системі оподаткування, має право перейти на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. Для цього подається заява до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу (пп. 298.1.4 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text). Якщо підприємство планує застосовувати єдиний податок з 01.04.2026, то останній день подання заяви — 16.03.2026.
Разом із заявою про застосування спрощеної системи юридична особа подає розрахунок доходу за попередній календарний рік (п. 298.1.4 Податкового кодексу України). Для новоствореного ТОВ, зареєстрованого у грудні 2025 року, у такому розрахунку відображається дохід за період з дати державної реєстрації до 31.12.2025.
У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються основні параметри переходу. У полі щодо переходу або обрання спрощеної системи потрібно зазначити дату початку застосування — 01.04.2026. У полі ставки обирається 3 група зі ставкою 3%, оскільки така ставка передбачає сплату податку на додану вартість (пп. 293.3.1 Податкового кодексу України). Також у заяві зазначаються види діяльності відповідно до КВЕД, зокрема для автоперевезень може бути використаний код 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт».
Оскільки ставка 3% передбачає сплату ПДВ, підприємство повинно зареєструватися платником ПДВ. Реєстраційна заява платника ПДВ подається до контролюючого органу не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду, з якого особа вважається платником ПДВ (п. 183.4 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text). Для початку реєстрації з 01.04.2026 крайній строк подання такої заяви — 21.03.2026. На практиці її доцільно подати одночасно із заявою на спрощену систему, тобто до 16.03.2026.
У заяві за формою №1-ПДВ зазначається причина реєстрації. Якщо обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 місяців не перевищує встановлений поріг, реєстрація відбувається за причини, яку слід зазрначити в заяві:
Підпункт “в” підпункту 4 пункту 293.8 статті 293 розділу XIV Кодексу
"Особа, яка не є платником єдиного податку, переходить на спрощену систему оподаткування із застосуванням ставки єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість, та відповідає вимогам до платника єдиного податку третьої групи*
Оборотну сторону заяви із розрахунком доходу - не запвнюють, оскільки реєстрація в даному випадку не через перевищення обсягу дозоду для обов'язкової реїстраціїї
. У заяві також зазначається бажана дата реєстрації платником ПДВ — 01.04.2026.
Після переходу підприємство буде застосовувати спрощену систему оподаткування третьої групи зі ставкою 3% від доходу та одночасно сплачувати податок на додану вартість за правилами розділу V Податкового кодексу України. При цьому юридичні особи — платники єдиного податку також сплачують військовий збір за ставкою 1%, що діє з 01.01.2025 (Закон України від 25.07.2024 №3619-ІХ) .
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

